Surgery

נשים נמצאות בסיכון מוגבר ל-HIT (מתוך Blood)

ממחקר חדש עולה, כי Heparin-induced thrombocytopenia (HIT) הינו מצב השכיח פי שניים יותר בנשים יחסית לגברים. אולם, השימוש בהפרין נמוך משקל מולקולרי (LMWH) עשוי להפחית את היארעותו.

לדברי החוקרים, העובדה שנשים סובלות מהתופעה בשכיחות גבוהה יותר לא אובחנה בעבר, מכיוון שגברים נוטים יותר לקבל טיפול בהפרין במצבים קליניים שונים, ביניהם- במהלך ניתוח מעקפים, או ניתוח בעורק הרגל, שכן מחלות לב ומחלות בעורקי הרגליים משפיעות באופן טיפוסי יותר על גברים.

החוקרים ביצעו שלושה מחקרים, תוך שימוש בנתונים ממאגר הנתונים של HIT, תוצאות ממחקר שהשווה הפרין ו-LMWH, וכן נתונים משבעה מחקרים פרוספקטיבים אחרים שחקרו תרופות אלה.

כל המחקרים הראו, כי נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר. אנליזה העלתה, כי יחס הסיכויים עבור HIT היה 2.37 בנשים. על-אף שהפרין גרם יותר ל-HIT מאשר LMWH, אפקט זה נצפה יותר בנשים (יחס סיכויים 9.22 לעומת 1.83) יחסית לגברים. חולים לאחר ניתוח היו אף הם בסיכון מוגבר.

בנוסף לכך שהמחקר מדגים היארעות גבוהה יותר של HIT בנשים, נמצא כי LMWH הוא בעל נטייה נמוכה יותר ליצירת קרישי דם.

לדברי החוקרים, תוצאות המחקר מצביעות על כך שמקרים רבים של HIT יכולים להימנע, ע”י שימוש מכוון בצורה הבטוחה יותר של הפרין בחולים בסיכון, דהיינו בנשים לאחר ניתוח.

Blood 2006;108:2884, 2937-2941

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה