Surgery

Ciprofloxacin מונע ספסיס לאחר ניתוח לסילוק אבני כליה (מתוך BJU International)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של BJU International, עולה כי טיפול של שבוע ב-ciprofloxacin לפני PCNL (percutaneous nephrolithotomy) מוריד אורו-ספסיס פוסט ניתוחי במטופלים בסיכון גבוה.

לדברי החוקרים הם הדגימו, שמטופלים עם אבני כליה גדולות ומערכות pelvicalyceal מורחבות, נמצאים בסיכון גבוה לפתח אורו-ספסיס לאחר PCNL וכי סיכון זה יכול להיות מופחת על ידי טפול טרום ניתוחי מורחב ב ciprofloxacin.

במחקר קודם, החוקרים הגיעו למסקנה כי מטופלים עם אבני כליה בגודל של 20 mm ומעלה או עם הרחבה pelvicalyceal היו עתידים פי 4 לסבול מאורו-ספסיס, כמו גם מטופלים אחרים העוברים פרוצדורה זו.

על מנת להעריך את האפקט של הטיפול המניעתי, החוקרים חילקו רנדומאלית 98 מטופלים בסיכון גבוה לקבל או לא לקבל ciprofloxacin במינון של 250 mg פעמיים ביום למשך שבוע לפני PCNL.

אורו-ספסיס הוגדר בעזרת SIRS (סינדרום תגובה דלקתית סיסטמית), היות והוא אמין, אובייקטיבי וסמן קליני נוח.

19 מתוך 48 מטופלים בזרוע הביקורת פיתחו SIRS בהשוואה ל-7 מתוך 52 מטופלים בזרוע הטפול, עבור סיכון יחסי של 2.9. בטיפול ב- ciprofloxacinהשכיחות של שתן אגני מזוהם הייתה נמוכה פי 3 (סיכון יחסי 3.3) והשכיחות של אבנים מזוהמות הייתה נמוכה בחצי (סיכון יחסי 2.3).

לסיכום, בנוסף לעזור להשיג תוצאות טובות יותר, לגישה זו יש משמעויות בהורדת הצורך לתלות גבוהה או טיפול אינטנסיבי לאחר ניתוח לסילוק אבני כליה.

BJU Int 2006;98:1075-1079

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה