Surgery

תגובות האגודה לכירופרקטיקה ויו”ר איגוד האורתופדיה למחקר מ-JAMA על יעילות הטיפול בפריצות הדיסק

בהמשך לדיווח מהשבוע האחרון על המחקר אשר השווה בין טיפול ניתוחי ולא ניתוחי בפריצות דיסק , פירסמה האגודה לכירופרקטיקה את התגובה הבאה:

האגודה הישראלית לכירופרקטיקה מזדהה עם המחקר החדש נגד ניתוחי הגב

מחקר חדש שנעשה בארה”ב ופורסם ב-JAMA  כתב העת של ארגון הבריאות האמריקאי קובע כי לאורך זמן אין יתרון מובהק לטיפול ע”י ניתוח בכאבי גב תחתון והקרנה לרגל הנובעים מפריצת דיסק, לעומת טיפול לא פולשני כמו כירופרקטיקה

במהלך המחקר נבדקו 500 מטופלים הסובלים מכאבי גב תחתון ואובחנו עם פריצת דיסק נחלקו לשתי קבוצות טיפול, חציים נותחו וחציים טופלו בטיפול לא פולשני.המטופלים אשר נותחו דיווחו מיידית על שיפור במצבם ,מטופלים אשר לא נותחו דיווחו על שיפור דומה לאחר3-6 חודשים.בהמשך מעקב לאחר שנתיים שתי הקבוצות הראו שיפור דומה במצבם.

הראיות המחקריות ליעילות הטיפול הכירופרקטי אינן חדשות כך טוען ד”ר שחר קנין כירופרקטור, יו”ר האגודה. הישראלית לכירופרקטיקה – הוא מציין כי מחקר רחב היקף שנעשה בארה”ב ע”י חברת הביטוח קייזר פרמננטה שבדקה מליון מבוטחים שטופלו בכירופרקטיקה מול מליון שלא טופלו ומצאה כי המבוטחים שלא טופלן בטיפולי כירופרקטיקה נותחו בעמוד השדרה ב30% יותר וביקרו בחררי המיון בשל כאבי הגב ב40% יותר.

למידע נוסף באתר האגודה – www.chiropractic.co.il 

ביקשנו גם את תגובתו של ד”ר חנן טאובר, יו”ר האיגוד לאורתודפיה, ולהלן התייחסותו:

לעניות דעתי המחקר קרוב לודאי אמין והגישה לביצוע ניתוחי דיסק מותני צריכה להיות שמרנית וזהירה,  היות וגם לפי הידע והניסיון  שלי כ90% מן הסובלים ממחלת הדיסק המותני יחלימו ללא ניתוח.

יש  הוריות רפואיות ברורות לניתוח באותם המקרים בהם מאובחן נזק נוירולוגי ברור כמו אי שליטה על הסוגרים,עצירת שתן ושיתוק של שרירי כף הרגל. כמו כן , יש מקרים בהם לא מצליחים להשתלט על הכאבים, והם נדירים, ובהם אין ברירה ומנתחים.

יש לזכור שכירופרקטיקה היא רק אחד האמצעים לטיפול  והיא אינה תרופת פלא לכל בעיה  בעמוד  השדרה. יש מקרים,  בודדים אומנם, בהם  המניפולציה הכירופרקטית עלולה להחמיר את המצב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה