תכנית לימודים המתמקדת בכישוריים כירורגיים, המיועדת לסטודנטים לרפואה בשנת הלימודים האחרונה, עשויה לשפר את תחושת הבטחון של הסטאז’רים לעתיד, בכל הקשור לכישורים כירורגיים.
סטודנטים לרפואה, בשנת הלימודים האחרונה, השתתפו באלקטיב כירורגיה בן 3 שבועות, שנועד לשפר את הכשירוים הכירורגיים של הסטודנטים, ולהקל על תחושות החרדה לפני סבב כירורגיה. הסטודנטים נשאלו לפני ואחרי האלקטיב באשר לדרגת הבטחון שחשו אודות 21 כישורים שכוסו במסגרת תכנית הלימודים.
שאלון דומה בנושא תחושת הבטחון של הסטודנטים, נשלח לסטאז’רים שעמדו לפני סבב כירורגיה.
כמו כן, הסטאז’רים נשאלו אודות הכשרה קודמת שקיבלו בנושא כישורים כירורגיים במהלך הלימודים בבית הספר לרפואה.
סה”כ נכללו במחקר 6 סטודנטים לרפואה ו-23 סטאז’רים. כל הסטודנטים זכו לשיפור משמעותי בתחושת הבטחון עם סיום התכנית (p=0.0004). למרות שבתחילה תחושת הבטחון של הסטודנטים היתה נמוכה יותר, בהשוואה לסטאז’רים, בכל הקשור לכישורים כירורגיים וידע אנטומי, דרגת הבטחון לאחר הקורס היתה גבוהה יותר באופן משמעותי, בהשוואה לסטאז’רים (p=0.035). סטאז’רים בסבב כירורגיה, עם הכשרה קודמת במהלך הלימודים בבית הספר לרפואה, דיווחו על דרגת בטחון גבוהה יותר, בהשוואה לאלו שלא זכו להכשרה קודמת בתחום כישורים כירורגיים (p=0.019). מבין כל הקבוצות, סטודנטים לרפואה עם הכשרה קודמת זכו לדרגת הבטחון הגבוהה ביותר, אחריהם סטאז’רים עם הכשרה קודמת, סטאז’רים ללא הכשרה קודמת, ובסוף, סטודנטים ללא הכשרה קודמת.
לסיכום, סטאז’רים בסבב כירורגיה חשים לעיתים קרובות שאינם מוכנים דיו לסבב. אלקטיב ממוקד במהלך הלימודים בבית הספר לרפואה, עשוי לגשר על הפערים ולשפר את תחושת הבטחון לפני התחלת הסבב בסטאז’.
J Surg Res. 2006 Jun 1;133(1):11-5.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!