Surgery

חשיבות סינובקטומיה ארתרוסקופית בחולי JIA בשלב מוקדם (מתוך J Rheumatol)

ממחקר חדש, שפורסם בגליון ספטמבר של Journal of Rheumatology, עולה כי סינובקטומיה ארתרוסקופית עשויה לסייע בחלק מהחולים עם Oligoarticular Juvenile Idiopathic Arthritis (JIA), בעיקר בשלבים המוקדמים של המחלה.

לדברי החוקרים, יש לשקול לבצע סינובקטומיה ארתרוסקופית בשלב מוקדם של המחלה, בילדים עם מעורבות פרסיסטנטית של מפרק אחד, ללא עדות לדלקת סיסטמית, אפילו לפני ששוקלים טיפול ב-Methotrexate.

החוקרים העריכו את היעילות והבטיחות של סינובקטומיה ארתרוסקופית בטווח הארוך, ב-22 ילדים עם Oligoarticular JIA. החוקרים טיפלו ב-19 ברכיים, 2 מפרקי Temporomandibular וכתף אחת.

לאחר הטיפול, התסמינים חזרו ב-11 מהמשתתפים (50%) בתוך 24 חודשים. במהלך תקופת מעקב של 65 חודשים, בממוצע, 8 חולים (36%) נותרו ברמיסיה, ללא כל טיפול סיסטמי.

ילדים שעברו סינובקטומיה ארתרוסקופית בתוך שנה מהופעת המחלה, זכו לתגובה ממושכת יותר באופן משמעותי (60 חודשים), בהשוואה לילדים שעברו את הטיפול בשלב מאוחר יותר של המחלה (23 חודשים). רמות ESR ו-C-Reactive Protein תקינות לפני התחלת הטיפול, היו פקטורים מנבאים לתגובה טובה.

החוקרים מסכמים וכותבים, כי ממצאי המחקר מעידים כי סינובקטומיה ארתרוסקופית היא פרוצדורה בטוחה יחסית בחולי JIA. התוצאות הטובות ביותר מושגות בילדים עם מחלה פרסיסטנטית, המערבת מפרק אחד, ללא עדות לדלקת סיסטמית. בקבוצת החולים הספציפית הזו, יש לבצע סינובקטומיה ארתרוסקופית בשלב מוקדם של המחלה, לאחר שטיפול קו ראשון (NSAID ו/או סטרואידים ארוכי-טווח בהזרקה למפרק) נכשל.

J Rheumatol 2006;33:1868-1872.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה