Surgery

PCI סיסטמטי מוקדם או PCI הצלה בעלי יתרון לאחר MI המטופל בפיברינוליזיס (מתוך J Am Coll Cardiol)

מטה אנליזות רבות מציעות כי בקרב אסטרטגיות PCI (percutaneous coronary intervention) בנבדקים עם MI עם עליות סגמנט ST המטופלים בפיברינוליזיס, PCI הצלה ו- PCI סיסטמטי מוקדם הם הכי יעילים, כך עולה מדו”ח, שפורסם במהדורת אוקטובר של Journal of the American College of Cardiology.

החוקרים בדקו את ההשפעה של אסטרטגיות PCI לאחר טיפול בפיברינוליזיס על התמותה או על הישנות של אוטם ב-15 מחקרים רנדומאליים, שכללו 5253 נבדקים.

החוקרים בדקו ספציפית את היתרונות של PCI הצלה מול אי ביצוע PCI, PCI סיסטמטי מוקדם מול PCI מעוכב או PCI מכוון איסכמיה. כמו כן, הם בדקו fibrinolysis-facilitated PCI מול PCI ראשוני בלבד.

בהשוואה לשיטה השמרנית, PCI הצלה עבור טיפול בפיברינוליזיס שנכשל הוריד תמותה (6.9% מול 10.7%) והוריד את שיעור הישנות האוטם (10.8% מול 16.8%).

מחקרים עכשוויים הראו ש-PCI סיסטמטי ומוקדם המבוצע במהלך “stent era” נוכחי מביא לירידה לא משמעותית בתמותה בהשוואה ל-PCI מעוכב או ל-PCI מכוון איסכמיה (3.8% מול 6.7%) ולירידה בשיעור הישנות האוטם (7.5% מול 13.2%).

אך ב-“balloon era” המוקדם יותר, הייתה עלייה לא משמעותית בשיעורי התמותה (5.5% מול 3.9%) ובשיעורי הישנות האוטם (9.6% מול 5.7%).

fibrinolysis-facilitated PCI קשור עם יותר מקרים של הישנות בהשוואה ל-PCI ראשוני בלבד         (5.0% מול 3.0%) ללא השפעה משמעותית על תמותה (OR-1.30).

לדברי החוקרים, ממצאים אלה תומכים בביצוע PCI הצלה מיידית ובביצוע PCI סיסטמטי ומוקדם לאחר טיפול בפיברינוליזיס, אך לא בשימוש של פיברינוליזיס כגורם המקדם ביצוע של PCI.

במאמר מערכת נלווה מכתב כי המחקר הנוכחי הוא ניתוח אלגנטי העושה אינטגרציה של ממצאים של שני עשורים של עבודה קלינית. תוצאות המחקר מספקות הנחייה פרקטית טובה המבוססת על עדות מחקרית לרופאים המטפלים בנבדקים הנמצאים בשלבים האקוטים של MI, לדברי כותב מאמר המערכת, מחקר זה יוכר בקרוב כאחד ממחקרי המפתח בתולדות הרפואה.

J Am Coll Cardiol 2006;48:1326-1335

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה