Surgery

מקום פונדופליקציה בחולים הסובלים משיעול כרוני תחת טיפול ל-GERD ? (מתוך Chest)

ממחקר חדש עולה כי שיעול כרוני שאינו חולף למרות טיפול נוגד-חומצה ל-GERD (Gastroesophageal Reflux Disease) מעיד כי החולה סובל מריפלוקס לא-חומצי וכי ניתוח אנטי-ריפלוקס עשוי להיות מתאים במקרים אלו.

בעוד שחלק מהחוקרים פשוט פוסלים את האבחנה של GERD בחולים אלו, החוקרים שערכו את המחקר מאמינים כי חלק מהחולים סובלים מ-Gastroesophageal Reflux שאינו מזוהה בניטור pH קונבנציונאלי.

לכן הם ממליצים להשתמש ב- monitoring Impedance-pH Multichannel Intraluminal , מכשיר בגודל 2.1 מ”מ שיכול לאבחן Gastroesophageal Reflux בלא תלות ב-pH.

המחקר כלל 50 חולים שהופנו לבית הספר לרפואה בדרום קרולינה, בין 2002 ו-2005, בהם השיעול לא חלף בזמן שטופלו פעמיים ביום ב-PPI (Proton Pump Inhibitor).

גסטרואנטרולוגים בדקו את החולים באמצעות Impedance-pH Monitor, שהוכנס לושט ולקיבה דרך האף, כאשר אחד מהמוניטורים מוקם מעל ספינקטר הושט התחתון ואחד הוצב בקיבה. המוניטורים נותרו במקומם למשך 24 שעות, במהלך זמן זה תיעדו החולים את זמני הארוחות, זמני התרופות ושינויים בתנוחה.

13 חולים (26%) סבלו מתסמינים שחפפו את בדיקת ניטור pH של ריפלוקס לא-חומצי (pH>4). חולים אלו נפגשו עם כירורג, ו-6 החליטו לעבור ניתוח לפרוסקופיה Nissen Fundoplication.

החוקרים מדווחים כי בזמן שיחות טלפון למעקב, שבוצעו למשך שנה אחת או יותר, לחולים שעברו ניתוח, 5 המטופלים עימם הצליחו ליצור קשר טענו כי הם היו אסימפטומטים ולא קיבלו טיפול PPI.

החוקרים מציינים כי המידע החשוב תועד בזמן הניטור ללא קשר לתוצאות. הם מייעצים כי תוצאה שלילית, בה שיעול אינו חופף את זמני הריפלוקס, צריך לשמש בכדי להסיט את הפוקוס מ-GERD כגורם לתסמינים הפרסיסטנטים, ולקרוא לערוך בדיקות לסיבות נוספות לשיעול.

כאשר התוצאה חיובית, תיעוד ריפלוקס לא-חומצי הקשור בשיעול עשוי לסייע בהכוונת טיפול עתידי. באותו זמן, הם גם מכירים בצורך במחקרים גדולים יותר בכדי להבהיר את הצורך בכל אחת מהגישות שהציעו

Chest 2006;130:386-391.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה