Surgery

האם גלולות למניעת היריון שולטות בדימום וגינאלי הנובע מצלקת של ניתוח קיסרי ? (מתוך Fertil Steril)

טיפול בעזרת גלולות למניעת היריון יכול לחסל דימום וגינאלי בין וסתי הנובע מצלקות של ניתוחים קיסריים, למרות שפגמים אנטומיים באתר של צלקות של ניתוחים קיסריים נחשבים כגורם לדימום הבין וסתי. בכל אופן אין טיפול פשוט כיום לטפל בדימום כזה.

החוקרים העריכו את היעילות של טיפול בגלולות למניעת היריון, המכילות שילוב של אסטרוגן ופרוגסטרון ב-11 נשים עם דימום וגינאלי חוזר לאחר ניתוח קיסרי.

10 מתוך 11 הנשים חוו ירידה ואז הפסקה של הדימום הוגינאלי הבין וסתי לאחר שלושה מחזורים של טיפול, והאישה האחרונה הפכה לחופשייה מדימום וגינאלי לאחר שלושה מחזורי טיפול נוספים.

בדיקת דופלר צבעונית ובדיקות היסטרוסקופיות אישרו את ההיעלמות של רקמה דמוית כלי דם באתר הצפוי של הצלקת, כך עולה מממצאי המחקר, שפורסמו במהדורת אוגוסט של Fertility and Sterility.

התבקעויות גדולות (מעל 4 mm) לא השתנו בהדמיה, אך התבקעויות הקטנות מ-3 mm נעלמו לאחר טיפול.

החוקרים אינם בטוחים בנוגע לדרך שבה הטיפול עובד, אך המנגנונים המוצעים כוללים: השפעה על קרישה, סטזיס במיקרו-סירקולציה המזנטרית ושיפור באינטגרטי של אנדותל כלי הדם.

לדברי החוקרים, הממצאים שלהם תומכים בשימוש בטיפול הורמונאלי שמרני על מנת לטפל בדימום בין וסתי בחולות עם פגמים בצלקות של ניתוח קיסרי קודם. אך יש לציין כי יש צורך בעבודה נוספת בכדי להראות את יעילות הטיפול באוכלוסייה גדולה של נשים, שעברו ניתוחים קיסריים קודמים.

Fertil Steril 2006;86:477-479

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה