Surgery

האם צפייה בקלטת וידאו חינוכית יכולה לעזור לאחר פגיעה אקוטית בחוליות הצוואר ? (מתוך Spine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Spine, עולה כי צפייה בקלטת וידאו פסיכו חינוכית יכולה להוריד סימפטומים ופעולות של מעקב בחולים עם פגיעה אקוטית בחוליות הצוואר.

כאב כרוני הנובע מפגיעת “צליפת השוט” הוא דוגמא אחת לבעיה רפואית / משפטית מסיבית של כאב שרירי כרוני. גישות המשתמשות במקורות כאב מקומי (נקודות טריגר) נראות מבטיחות כמודלים של טיפול בסוג כזה של כאב.

בין יוני 2000 וספטמבר 2002, 126 חולים, שנכנסו למחלקות הטיפול נמרץ (ED), ואשר אובחנו כסובלים מלחץ צווארי לא מסובך, נרשמו לצפות בקלטת וידאו של 12 דקות, שהדגישה את האספקטים הפסיכו-פיזיולוגים של כאב כרוני. התוצאות, שנמדדו היו טופס קצר של הערכה של תפקוד מוסקולוסקלטלי ושאלונים טלפונים, שהעריכו שימוש בנרקוטיקה, שימוש ב-ED, שימוש בטיפול דחוף, שימוש בהתייעצויות כירורגיות וכו’.

לאחר חודש של מעקב, לחולים, שצפו בקלטת הוידאו, היו שיעורי כאב נמוכים יותר בהשוואה לקבוצת הביקורת (6.09 ± 10.6 vs 21.23 ± 17.4; P < .001), התבנית הייתה דומה לאחר 3 ו-6 חודשי מעקב. ב- 17 מתוך 21 המשתנים, שעקבו אחריהם, לקבוצת הוידאו היו תוצאות טובות יותר (P < .05 עבור כולם). לאחר 6 חודשי מעקב, לדוגמא, 4% מהחולים בקבוצת הוידאו ו-36% מקבוצת הביקורת השתמשו בנרקוטיקה. חולים, שצפו בקלטת הוידאו, דירגו את הכאב שלהם כ-70% נמוך יותר, השתמשו ב-85% פחות בנרקוטיקה, היו להם יותר מ-85% פחות ביקורים ב-ED והיו להם 100% פחות התייעצויות כירורגיות בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מגבלות המחקר כוללות חוסר של ביקורת של פלצבו והישענות על מדדים של דיווח עצמי.

לצפייה בקלטת וידאו פסיכו-חינוכית הייתה השפעה עזה על הכאב, שלאחר פגיעת צליפת השוט ועל הפסקת שימוש בתרופות. נראה, שהמידע מספק גישה מבטיחה למניעה שניונית של בעיה רפואית / משפטית מסיבית במדינות מתועשות.

Spine. 2006;31:1652-1657

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה