Surgery

האם עיכוב בביצוע PCI מעלה סיכון לתמותה בחולים עם STEMI ? (מתוך American College of Cardiology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של American College of Cardiology, עולה כי עבור חולים עם STEMI (ST-segment elevation myocardial infarction), שיעור התמותה בבית החולים קשור באופן בלתי תלוי עם עיכוב גדול יותר בביצוע PCI (percutaneous intervention). יתרה מכך, הקשר נשאר ללא תלות בכמה זמן לקח לחולה להגיע לטיפול נמרץ או בכמה גורמי סיכון יש לו.

על פי ההמלצות של American College of Cardiology/American Heart Association יש לבצע PCI תוך 90 דקות, לאחר שחולה עם STEMI הגיע לטיפול נמרץ, אך בפועל זה יוצא מהכלל במקום להיות הכלל, לדברי החוקר הראשי.

מטרת המחקר הייתה לקבוע את האפקט של עיכוב ביצוע PCI בקרב חולים עם STEMI. החוקרים העריכו מידע מ-NRMI 3-4- (National Registry of Myocardial Infarction) בין השנים 1999-2002. המחקר כלל 29,000 חולי STEMI, שעברו PCI תוך 6 שעות של הגעה באחד מתוך 395 בתי חולים.

החוקרים ריבדו את חולים על פי הזמן שבו התחילו הסימפטומים ועד להגעה לבית החולים, ועל פי נוכחות גורמי סיכון כגון : מיקום ספטלי או קדמי, סוכרת, קצב לב מעל 100 פעימות לדקה או לחץ דם סיסטולי נמוך מ- 100 mm Hg.

62% מהחולים הגיעו לבית החולים תוך שעתיים מהתחלת הסימפטומים ול-58% היה לפחות גורם סיכון אחד. רובם עברו PCI לאחר יותר מ-90 דקות.

הסיכון לתמותה בבית החולים עלה עם הזמן לבצוע PCI בכל קבוצות הסיכון. OR היה 1.08 עבור כל עליה של 30 דקות בזמן ביצוע PCI, לאחר תקנון לגורמי סיכון אחרים (p < 0.0001).

לדברי החוקרים, ממצאים אלה תומכים בהמלצות הנוכחיות לקיום PCI מהיר ככל האפשר. המלצות אלה תקפות עבור כל החולים עם STEMI ועבור הגעה לבית החולים תוך 6 שעות מרגע התחלת הסימפטומים. יש לעשות מאמצים על מנת להוריד את הזמן שחולי STEMI מחכים לביצוע PCI. כמו כן, דרגת הדחיפות לא צריכה להיות תלויה בזמן הופעת הסימפטומים או בגורמי הסיכון בנקודת ההתחלה.

J Am Coll Cardiol 2006;47:2180-2186

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה