Surgery

האם ניתוחים קיסרים חוזרים מעלים סיכון לתחלואה אימהית ? (מתוך Obstetrics and Gynecology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יוני של Obstetrics and Gynecology, עולה כי ככל שמספר הניתוחים הקיסרים, שעוברת האם, גדלים כך גדל הסיכון לנזק במעיים ולעוד סיבוכים אימהיים.

מספר ההריונות המתוכננים צריכים להילקח בחשבון בעת התייעצות בנוגע לקיום ניתוח קיסרי חוזר על פי בחירה לעומת לידה, וכשמדברים על היתרונות של ניתוח קיסרי ראשון על פי בחירה.

הממצאים מתבססים על ניתוח מידע מ-30,132 נשים, שעברו ניתוח קיסרי ללא לידה ב-19 מרכזים אקדמיים בין השנים 1999-2002. מתוך אלה, 6201 ניתוחים קיסרים היו ניתוחים בפעם הראשונה, 15,808 ניתוחים קיסרים היו ניתוחים בפעם השנייה, 6324 ניתוחים קיסרים היו בפעם השלישית, 1452 ניתוחים קיסרים היו בפעם הרביעית, 258 ניתוחים קיסרים היו בפעם החמישית ו-89 ניתוחים קיסרים היו בפעם השישית ואף ויותר.

הסיכונים ל- placenta accrete, ציסטוטומיה, נזק למעיים, נזק לשופכה, חסימת מעיים, שימוש ונטילטורי לאחר הניתוח הקיסרי, אשפוז ב-ICU ועירוי דם של לפחות 4 מנות, היו קשורים ישירות למספר הפעמים של לידות בעזרת ניתוח קיסרי. בנוסף, זמן הניתוח וזמן השהייה בית החולים עלו ככל שמספר הניתוחים הקיסרים עלו.

השיעור של placenta accrete השתנה מ-0.24% בקרב חולות, שעברו ניתוח קיסרי ראשון, ל-6.74% בקרב חולות, שעברו שישה ניתוחים קיסרים ויותר. בנשים עם previa השיעורים היו גבוהים יותר ועלו מ-3% בניתוח קיסרי ראשון ל-76% בקרב נשים, שעברו לפחות חמישה ניתוחים קיסרים.

שיעור כריתת הרחם היה הכי נמוך בחולות, שעברו שני ניתוחים קיסרים והכי גבוה בקרב חולות, שעברו לפחות שישה ניתוחים קיסרים. השיעור נע בין 0.42% ל-8.99%.

לדברי החוקרים, נשים המתכננות משפחות גדולות צריכות לשקול את הסיכונים של ניתוחים קיסרים חוזרים, כשהן שוקלות ניתוח קיסרי על פי בחירה או ניסיון ללידה וגינלית לאחר ניתוח קיסרי.

Obstet Gynecol 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה