Surgery

בטווח הקצר, טיפול בסטרואידים עדיף על ניתוח בטיפול בתסמונת מנהרת שורש כף היד (Arthritis Rheumat)

לפי מחקר חדש עולה, כי בטיפול בתסמונת מנהרת שורש כף היד (CTS), הזרקה מקומית של סטרואידים עדיפה על טיפול ניתוחי בטווח הקצר.

לפי החוקרים, הזרקה מקומית של סטרואידים מומלצת בד”כ למטופלים שנשארים סימפטומטיים אחרי טיפולים שמרניים עם סד ותרופות ממשפחת NSAIDs. טיפול ניתוחי מועדף במקרים קשים, מכיוון שמצב זה יכול לגרום לשיתוק חלקי של האגודל ולאיבוד קבוע של תחושה.

במחקר השתתפו 101 מטופלים שאובחנו כסובלים מ- CTS. המטופלים הוקצו אקראית לטיפול ניתוחי או להזרקה מקומית של סטרואידים. הערכה קלינית של המטופלים, בוצעה 3, 6, ו- 12 חודשים אחרי הטיפול. נקודת הקצה במחקר היתה שיפור של יותר מ- 20% במדד כאב.

שלושה חודשים אחרי הטיפול, נקודת הקצה הושגה ב- 94% מהמטופלים בקבוצת הזרקת הסטרואידים וב- 75% מהמטופלים בקבוצת הטיפול הניתוחי, הבדל שהיה מובהק. אחרי 6 חודשים, שיעורי המטופלים שהגיעו לנקודת הקצה היו 85% ו- 76.3% בהתאמה, ואחרי 12 חודשים 69.9% ו- 75% בהתאמה.

החוקרים הסיקו, כי בטווח הקצר, הזרקה מקומית של סטרואידים עדיפה על טיפול ניתוחי בהפחתה של תסמיני CTS. אחרי שנה, שני הטיפולים יעילים במידה שווה. לפי החוקרים, ההבדל בטווח הקצר יכול להיות מוסבר בכאב הכרוך בהתאוששות מהניתוח עצמו.

Arthritis Rheumat. 2005;52:612-619

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה