Surgery

הקטנת נפח הריאה מסייעת לחולי אמפיזמה לטווח רחוק

ממחקר חדש עולה כי השיפור בסיכויי ההישרדות, היכולת במאמץ (Exercise Capacity), ואיכות החיים של חולי אמפיזמה לאחר ניתוח להקטנת נפח ריאה, נשמר למשך 5 שנים לפחות.

עם זאת, החוקרים מסייגים כי חשוב מאוד לבחור את המטופלים בקפידה. נראה כי חולים הסובלים מאמפיזמה באונות העליונות, עם יכולת נמוכה במאמץ, משיגים את השיפור הגדול ביותר מניתוח להקטנת נפח הריאה.

ניתוח להקטנת נפח הריאה נעלם קצת מהשטח לאחר ש-Medicare הפסיקו את המימון לטיפול מאחר שחשו כי הסיכונים והיתרונות אינם ברורים. החוקרים רצו לבדוק את הסוגיות הללו וכיום Medicare ממנים שוב את הניתוח להקטנת נפח הריאה, אך במשך 7 שנים המקום היחיד בו ניתן היה לעבור את הניתוח, היה במסגרת המחקר, לכן רבים שכחו מהאפשרות.

בשנת 2003, פורסמו תוצאות המחקר לאחר מעקב של שנתיים, שהראו כי ניתוח להקטנת נפח הריאה טוב יותר מהטיפול הסטנדרטי בשיפור סיכויי ההישרדות, היכולת במאמץ, ואיכות החיים, בתת קבוצה של חולי אמפיזמה. אך לדברי החוקרים הממצאים נפלו על אוזניים ערלות.

בשנה שעברה, Medicare מימנו את הניתוחים של 254 מטופלים בלבד, עובדה המעידה כי רופאים רבים אינם מודעים לניתוח כאופציה טיפולית בחולי אמפיזמה.

במחקר המעודכן, נותחו הנתונים שנאספו במשך 5 שנים, עבור 1218 נבדקים. היתרונות שזוהו לאחר מעקב של שנתיים נשמרו ברובם גם לאחר 5 שנים. 58% השיגו שיפור במאמץ ובאיכות החיים, ב-24% נרשמו סיכויי הישרדות גבוהים יותר לאחר הניתוח.

הממצאים מאשרים כי חולים עם מחלה באונה העליונה וחולים עם יכולת נמוכה במאמץ בתחילת המחקר, זכו לשיפור הגדול ביותר בעקבות הניתוח. חולים עם מחלה מפושטת או מחלה באונה התחתונה ויכולת גבוהה במאמץ הראו את התוצאות הגרועות ביותר וכנראה שאינם צריכים לעבור את הניתוח.

החוקרים מקווים שהמחקר יעורר את המודעות לניתוח להקטנת נפח הריאה, כאופציה טיפולית לאמפיזמה, והוסיפו כי עד ל-20% מחולי אמפיזמה עשויים להיות מתאימים לניתוח להקטנת נפח הריאה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה