Surgery

טיפול בחסמי ביתא לאי ספיקת לב עשוי להביא לשינויים בהרכב הגוף (International Journal of Cardiology)

ממחקר חדש עולה כי טיפול בחסמי ביתא עלול להביא לשינוי בהרכב הגוף, בחולים עם אי ספיקת לב כרונית (CHF), בעיקר עליה ברמות השומן בגוף.

לדברי החוקרים, קכקסיה היא גורם סיכון בלתי-תלוי בחולי CHF. הם מציינים כי עדויות חדשות מצביעות כי הפרוגנוזה טובה יותר בחולי CHF עם BMI מוגבר ומסת שומן גבוהה יותר. חסמי ביתא יכולים להקטין את הוצאת האנרגיה ולשפר את יעילות ניצול הסובסטרטים.

החוקרים עקבו במשך חצי שנה אחר השינויים בהרכב הגוף של 41 חולי CHF, שאינם סובלים מקכקסיה, שטופלו בחסמי ביתא. באמצעות Bioimpedance מדדו את הרכב הגוף. מבין 41 המשתתפים, 16 טופלו בחסמי ביתא בתחילת המחקר, בסיום תקופת המעקב כל המשתתפים טופלו בחסמי ביתא.

לא נרשמו שינויים במשקל הגוף, BMI, או Total Body Water. עם זאת, סך מסת השומן בגוף עלתה ב-28 משתתפים, עם עליה ממוצעת לקבוצה מ-27.4 ל-28.3 ק”ג (P<0.01). אחוז השומן בגוף עלה ב-33 נבדקים, עם עליה כוללת מ-32.3% ל-33.4% (P<0.001).

החוקרים מסכמים כי מהתוצאות עולה שהעליה במשקל הגוף נובעת בעיקרה מעליה בשומן הגוף. נראה כי טיפול בחסמי ביתא שומר על מאגרי האנרגיה.

החוקרים זיהו שיפור בסיווג NYHA (מ-2.9 ל-2.4, P<0.001) ושאלון Minnesota Living with Heart Failure Questionnaire (מ-48 ל-32, P<0.001).

בדיון שנערך, טענו החוקרים כי מעניין לציין שממחקרים שטרם פורסמו עולה כי מסת שומן טובה להישרדות בחולי CHF, בהשוואה לרקמות רזות. לדבריהם, יש מקום לבדוק את הטיפול בחסמי ביתא בהפרעות אחרות.

Int J Cardiol 2006;106:319-322.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה