Surgery

תאים מסנני גידול עשויים לשלוט בגרורות מוקדמות בסרטן קולורקטלי (N Engl J Med)

לנוכחות סרטן קולורקטלי באוכלוסיית תאים אימונים – תאי זכרון אפקטורים T – יש השפעה על אבולוציית גידול, על פי חוקרים אירופאים אשר הראו כי תאים אלו יכולים למנוע פיזור סרטן קולורקטלי וגרורות רחוקות וקשורים להארכת השרידות.

עד היום, תפקיד תאי חיסון מסנני גידול בחדירת גרורות מוקדמות של סרטן קולורקטלי לא היה ידוע ברובו. הנתונים מציעים כי המיקרו סביבה של הגידול ותגובה חיסונית של המארח הם בעלי חשיבות גדולה בהתקדמות הגידול, ציינו החוקרים בגיליון דצמבר של The New England Journal of Medicine.

באנליזה שכללה 959 דגימות סרטן קולורקטלי, גרורות בשלב מוקדם והעדר חדירה גרורתית מוקדמת – תסחיף ורידי, חדירה לימפתית וחדירה פרינוירלית, הנקראים VELIPI, היו קשורים באופן בלתי תלוי בעלייה בשרידות.

צפיפות גבוהה של תאי זכרון T היו בהתאמה משמעותית לגידולים VELIPI שליליים. לעומת זאת, צפיפות נמוכה של תאים אלו היתה בהתאמה משמעותית להתפזרות הגידול (VELIPI חיובי), גרורות בבלוטות הלימפה, גרורות רחוקות ושרידות קצרה יותר.

ניתן לסווג גידולים על בסיס צפיפות תאי חיסון אלו עם ערך פרדיקטיבי טוב יותר מהסיווג סטנדרטי ההיסטו-פתולוגי, המבוסס על קריטריון גידול בלבד. זה מאפשר להגדיר קבוצות חולים בסיכון גבוה להתדרדרות המצדיקה טיפול אדג’וונטי.

בנוסף, האמפליפיקציה או סטימולציה של תאי זכרון אפקטורים אלו יכולה לשמש כאימונותרפיה חדשה לטיפול בסרטן קולורקטלי ואולי אף לסוגי סרטן נוספים.

במאמר מערכת ציין ד”ר פרמיאני כי נתונים אלו מספקים הוכחה חזקה אך לא ישירה לבקרה מתווכת חיסון של גדילת סרטן קולורקטלי.

חסרים מחקרים תיפקודיים המראים תגובה חיסונית ספציפית לגידול המתווכת באמצעות תאי T בחולים שלא טופלו עם סרטן קולורקטלי.

עם זאת, קיימת הוכחה משכנעת על הקשר בין פרוגנוזה טובה לסינון באמצעות תאי CD8+ T ציטוטוקסים המשחררים ציטוקינים למלנומה, סרטן שחלה, לימפומה מסוג non-Hodgkin’s וסרטן קולורקטלי.

לידיעה במדסקייפ

N Engl J Med 2005;353:2640-2641,2654-2666.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה