Surgery

השתלת מתקן ניטור המודינמי משפרת את התוצאות בחולי אי ספיקת לב (מתוך כנס של AHA)

ממחקר חדש שהוצג בכנס של American Heart Association עולה כי השתלת מתקן ניטור המודינמי המודד באופן רציף את הלחץ התוך-לבבי יכול לשפר את התוצאות ב-33% בחולים המדורגים בדרגה 3/4 לפי New York Heart Association (NYHA), בהשוואה לטיפול סטנדרטי בלבד. ראוי לציין שהמכשיר עדיין במסגרת ניסויים קלינים ואינו זמין עדיין לשימוש מסחרי בארץ ובעולם.

מתוצאות מעקב של 6 חודשים עולה כי מכשיר ניטור אמבולטורי בנוסף לטיפול האופטימלי היה קשור בירידה של 33% בהחמרת אי ספיקת לב, בהשוואה לטיפול אופטימלי לבדו.

תוצאות המחקר מוכיחות את היתרונות של ניטור המודינמי וגודש באי ספיקת לב בחולים עם מכשיר ניטור מושתל.

החוקרים מציינים כי מכשיר הניטור ההמודינמי מושתל מתחת לעור, בדומה לקוצב-לב, עם ליד רגיש ללחץ המגיע עד למסלול הזרימה ביציאה מחדר ימין. המכשיר מנטר באופן רציף את הלחץ בתוך הלב, טמפרטורת הגוף, פעילות החולה וקצב הלב. המדדים מועברים מביתו של המטופל למשרדו של הרופא בדרך חיבור אינטרנטי מוגן.

המחקר נועד לקבוע אם שיטת טיפול המבוססת על ניטור רציף של הלחץ התוך-לבבי, בחולים עם אי ספיקת כליות המקבלים את הטיפול האופטימלי, יכולה לשפר את שיעורי התחלואה.

במחקר השתתפו 274 נבדקים שקיבלו טיפול סטנדרטי לאי ספיקת לב, כולל טיפול תרופתי סטנדרנטי ומכשירים מתאימים, מדדי שקילה יומיים וגישה קבועה לרופאים, לטיפול סטנדרטי בלבד (קבוצת הביקורת) או לטיפול סטנדרטי בנוסף לניטור המודינמי רציף (קבוצת המטופלים).

ניתוח הנתונים כלל 200 נבדקים (99 ביקורות, 101 מקרים) שהשלימו 6 חודשים מעקב, 85% מהמטופלים סווגו עם NYHA בדרגה 3 בתחילת המחקר.

החוקרים דיווחו על שיפור במדדים הקליניים, שכללו שינויים בדרגת NYHA, אירועים קליניים רציניים ואישפוז, היו גבוהים יותר בקבוצת המטופלים שנוטרו, בהשוואה לקבוצת הביקורות (46% לעומת 35%, בהתאמה).

בנוסף, מספר קטן יותר באופן משמעותי של נבדקים שנוטרו, בהשוואה לקבוצת הביקורת, סבלו המחמרה של אי ספיקת הלב, כפי שנמדדה לפי מדד קליני משולב (34% לעומת 51%, בהתאמה, P=0.035).

בנבדקים בקבוצת המנוטרים נרשמה שכיחות אישפוזים קטנה יותר עקב מצבים הקשורים באי ספיקת לב (27.7%, לעומת 44.4%), ומספר קטן יותר של מקרי מוות (5.9% לעומת 8.1%). החוקרים מציינים כי חלש שיפור בדרגת NYHA ב-46.5% מהנבדקים בקבוצת המנוטרים, בהשוואה ל-38.5% מקבוצת הביקורת, החמרה בדרגה נרשמה ב-3% מהמטופלים וב-5.2% מהביקורות.

הירידה בשיעור המאושפזים בקבוצת המטופלים מעידה כי באמת יש מקום לתקווה בטכנולוגיה זו.

Scientific Sessions: Abstract 3015, Presented Nov. 14, 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה