Surgery

ניתוח להסרת שקדים בילדים הסובלים מהפסקות נשימה בשינה משפר איכות חיים (Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

לפי מחקר חדש עולה, כי ניתוח להסרת השקדים והשקד השלישי (adenotonsillectomy), בילדים הסובלים מהפסקות נשימה חסימתיות בשינה (OSA), מביא לשיפור באיכות החיים ובהפרעת השינה.

החוקרים מסבירים, כי בשנים האחרונות ישנה עלייה בשכיחות הניתוחים להסרת השקדים והשקד השלישי במקרים של הגדלה לא תקינה שלהם ובמקרים של הפרעות שינה ולא לצורך טיפול בזיהומים כרוניים. הם מוסיפים, כי מחקרים קודמים הראו כי ישנה פגיעה באיכות החיים של ילדים הסובלים מ- OSA.

המחקר כלל 47 ילדים עם הפרעות נשימה בשינה. מתוכם, 31 ילדים אובחנו בעזרת פוליסומנוגרם כסובלים מ- OSA והומלץ על ניתוח להסרת שקדים. מתוך 31 הילדים, 29 חזרו למעקב אחרי חצי שנה כאשר 24 עברו את הניתוח ו- 5 לא עברו אותו.

נמצא כי אחרי חצי שנה של מעקב, היה שיפור באיכות החיים ובמדדים בפוליסומנוגרם בילדים שעברו את הניתוח. איכות החיים של הילדים שעברו את הניתוח להסרת השקדים היתה גבוהה יותר מאשר של הילדים שלא עברו את הניתוח. לא נמצא קשר בין מדדים בבדיקת הפוליסומנוגרם לבין איכות החיים.

לפי החוקרים, השינויים שנצפו באיכות החיים אחרי חצי שנה נשמרו גם אחרי שנה. החוקרים מדגישים כי למרות שלא כל הילדים נרפאו מ- OSA, איכות החיים שלהם השתפרה באופן משמעותי. החוקרים הסיקו כי לא כל ההשפעות של OSA על איכות החיים, ניתנות למדידה ע”י פוליסומנוגרם.

Arch Otolaryngol Head Neck Surg. 2005;131:308-314.

לידיעה המלאה

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה