Surgery

הסיבוכים המיניים, האורינרים וסיבוכי מערכת העיכול נמשכים זמן רב לאחר טיפול מקומי בסרטן הערמונית (J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש עולה שחולים שעברו כריתה רדיקלית של בלוטת הערמונית או הקרנה חיצונית לטיפול בגידול מקומי של הערמונית סובלים מסיבוכי הטיפול הספציפים, הכוללים פגיעה בתפקוד מערכות השתן המעיים והמין, גם 5 שנים לאחר הטיפול.

החוקרים בדקו את התפקוד של המערכות הללו ב-1,100 גברים שאובחנו כסובלים מסרטן ממוקם של הערמונית ועברו כריתה (901 חולים) או הקרנה לאזור (286). הבדיקה נעשתה 5 שנים לאחר הטיפול והתוצאות הושוו לאלה שהושגו לאחר שנתיים מהטיפול.

החוקרים מצאו שבעוד שלאחר שנתיים, חולים שעברו כריתה של בלוטת הערמונית סבלו מירידה גדולה יותר בתפקוד המיני בהשוואה לחולים שעברו הקרנה, לאחר 5 שנים האחרונים כמעט והדביקו את אלו שעברו כריתה.

לאחר 5 שנים מהטיפול, סבלו 15.3% מהחולים שעברו כריתה מאי שליטה במתן שתן בהשוואה ל-4.1% בקרב החולים שעברו הקרנה, נתונים דומים לאלו שהתקבלו שנתיים לאחר הטיפול.

החוקרים ציינו שדחיפות פעולות המעיים וטחורים כואבים היו יותר שכיחים לאחר 5 שנים בקרב החולים שעברו הקרנה מאשר בקרב אלו שעברו ניתוח. (29% ו-20% לעומת 19% ו-10%).

החוקרים המליצו לערוך מחקרים נוספים שיבדקו את ההשפעה על התמותה ועל איכות החיים שיש לגישות השונות לטיפול בסרטן הערמונית, הכוללות טיפולים נוספים כגון  זריעת חלקיקים רדיואקטיבים וטיפול הורמונלי.

“מכיוון שיעילותם של הטיפולים הללו בהפחתת תמותה עומדת בספק יש בנתונים הללו על המורבידיות הקשורה בטיפול בסרטן הערמונית להוסיף לשיקולים לפני בחירת גישה טיפולית” ציינו החוקרים.


J Natl Cancer Inst 2004;96:1348-1349,1358-1367


לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה