Surgery

חומצה אמינוקפרואית מפחיתה אובדן דם במהלך ניתוח לתיקון סקוליוזיס

מחקר חדש מלמד ששימוש ב- Aminocaproic acid (Amicar) הוא טכניקה אפקטיבית, זולה ובטוחה להפחתה משמעותית של אובדן דם סביב ניתוח לתיקון סקוליוזיס.

תצפיות קודמות, בהן השוו 28 חולים שסבלו מסקוליוזיס אידיופטי, עברו ניתוח מסוג posterior spinal fusion וקיבלו Amicar, לקבוצת בקרה “היסטורית” המונה 31 חולים שסבלו מאותה בעיה ולא קיבלו Amicar , הראו הפחתה ניכרת בדימום בקבוצה שקיבלה Amicar.

במחקר הפרוספקטיבי הנוכחי השתתפו 36 חולים בין הגילאים 11-18 שאובחנו כסובלים מסקוליוזיס והיו מיועדים לעבור את הניתוח לאיחוי פוסטריורי של עמוד השדרה בתוספת של segmental spinal instrumentation. 19 מהחולים קיבלו בעירוי 100 מ”ג/ק”ג  חומצה אמינוקפרואית ולעומתם 17 חולים קיבלו בעירוי תמיסת סליין. ה-Amicar ניתן לאחר ההרדמה באמצעות עירוי של 250 mg/mL במשך 20 דקות ובהמשך מינון של 10 מ”ג/ק”ג בשעה עד לסגירת פצע הניתוח.

החוקרים מצאו שלא היה הבדל בין הקבוצות בכמות הדם שאבדה בזמן הניתוח, אך כמות הנוזל הממוצעת שנשאבה במהלך הניתוח בחולים שקיבלו Amicar היתה נמוכה יותר מבקבוצת הביקורת (498 ± 179 mL לעומת 764 ± 284 mL, מובהק סטטיסטית).

גם סה”כ אובדן הדם היה נמוך באופן מובהק בקבוצת ה-Amicar.

רמות הפיברינוגן היו גבוהות יותר בקרב החולים שקיבלו Amicar ,גם רמות ההמוגלובין יומיים ושלושה ימים לאחר הניתוח היו גבוהות יותר בקבוצת ה-Amicar בהשוואה לקבוצת הביקורת ופחות חולים מהקבוצה נזקקו לעירויי דם לאחר הניתוח.

לא נצפו סיבוכים (כולל ארועים טרומבואמבולים) במהלך או אחרי הניתוח באף אחד מהחולים,

החוקרים סיכמו שמתן חומצה אמינוקפרואית מביא לעליה ברמות פיברינוגן בחמשת הימים שלאחר הניתוח ומפחית את אובדן הדם בניתוח. הטיפול מפחית את הצורך בעירוי אוטולוגי ולמעשה מבטל את הצורך בעירוי הומולוגי ולכן משפר את הבטיחות ומוריד את העלויות של הניתוח. הם הוסיפו שהעלויות של הטיפול ב- Amicar נמוכות בהשוואה ל- Aprotinin.

Spine. 2004;29:233-238

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה