Surgery

איסוף דם במהלך ניתוח רוויזיה של ארתרופלסטיה באגן והחזרתו בעירוי מקטינה איבוד דם במהלך הניתוח

במחקר חדש נמצא ששימוש במכשיר האוסף את הדם במהלך הניתוח ומחזיר אותו בעירוי לחולה מוריד את אובדן הדם בחולה ועשוי להקטין את הצורך במתן מנות דם.

חולים העוברים ניתוח מסוג- revision total hip arthroplasty נזקקים בשכיחות גבוהה לעירויים של מנות דם דבר המגביר את הסיכון שלהם להדבק במחלות הנגרמות ע”י פתוגנים המועברים בדם, לסבול מתגובה אנפילקטית או מתגובה המוליטית.

החוקרים סקרו את נתוניהם של 126 חולים אשר עברו את הניתוח והדם שאבד בזמן הניתוח נאסף באמצעות מתקן מתאים והוחזר בעירוי. כבקרה נבדקו 96 חולים שעברו את אותו ניתוח ללא איסוף הדם והחזרתו.

החולים משתי הקבוצות חולקו לתת-קבוצות על פי סוג הרויזיה שעברו.

ממצאי המחקר הראו שחולים שעברו רויזיה הן של החלק הפמורלי והן של החלק האצטבולרי (C) איבדו דם בכמות רבה יותר (מובהק סטטיסטי) מאשר חולים שעברו רויזיה של החלק הפמורלי בלבד (A) או של החלק האצטבולרי בלבד (B).

לא היה הבדל משמעותי מבחינת איבוד הדם בניתוח בין קבוצה A לקבוצה B.

בקרב החולים שהוחזר להם הדם במהלך הניתוח, לחולים בקבוצה A הוחזרה כמות ממוצעת של 356 מ”ל של דם, בקבוצה B– 374 מ”ל ו-519 מ”ל בקבוצה C.

השוואה בין החולים שעברו איסוף והחזרה של הדם לבין קבוצת הבקרה הראתה שאיבוד הדם היה נמוך באופן מובהק בקרב החולים שעברו החזרה של דם והשתייכו לקבוצות B ו-C בהשוואה למקביליהם בקבוצת הבקרה. לעומת זאת לא היה הבדל משמעותי מבחינת אובדן הדם בין שתי השיטות בחולים שהשתייכו לקבוצה A.

החוקרים סיכמו שאיסוף הדם בזמן הניתוח והחזרתו לחולה בעירוי מוריד בצורה משמעותית את אובדן הדם בחולים שעברו רויזיה של שני חלקי המפרק וכן בקבוצת החולים שעברו רויזיה של החלק האצטבולרי בלבד ולכן הוא מהווה מכשיר חשוב בשמירת נפח הדם בזמן הניתוח.

J Bone Joint Surg Am. 2003 Nov;85-A(11):2147-51

לידיעה בדוקגייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה