Stroke

סטרוק סקול (Stroke school) למתמחים בנוירולוגיה

strok שבץ

האיגוד הנוירולוגי בישראל, בסיוע החברה הישראלית לשבץ מוחי (חי”ש), קיים היום מרתון ארוך של התמודדות נכונה עם אירועי חירום בקרב לוקים בשבץ מוחי, בעזרת סימולציות עם שחקנים ובובות חכמות.

עשרה מנהלי מחלקות נוירולוגיות או מנהלי יחידות שבץ מכל הארץ (קרוב למחצית ממנהלי מחלקות הנוירולוגיה בארץ!), התייצבו כדי להדריך עשרים וחמישה מתמחים בנוירולוגיה שהגיעו מבתי החולים השונים אל המרכז לסימולציות טכנולוגיות באיכילוב.

מספרת ד”ר אסטל סאימן, מנהלת מחלקת נוירולוגיה ב’ – שבץ ברמב”ם, שארגנה את ה’סטרוק סקול’ מטעם האיגוד הישראלי לנוירולוגיה, יחד עם ד”ר סאלו חרץ, מנהל המחלקה הנוירולוגית ב’אסותא’ אשדוד: “אנחנו מבקשים להתמקצע ככל האפשר בנוירולוגיה וסקולרית (טיפול בשבץ מוחי) בישראל. כינסנו היום מאסה גבוהה של מתמחים בנוירולוגיה מבתי חולים שונים, כדי ללמד איך להתמודד במהירות מרבית, ותוך נקיטת החלטות חכמות עם מקרים מורכבים. למשל? חולה שמגיע למלר”ד ונראה שזקוק לצנתור מוחי מהיר – איזה פעולות יש לנקוט בסדר הנכון וביעילות כדי לקצר זמנים לצנתור, או מקרה של מטופלת, שמגיעה לבית החולים עם תסמיני שבץ מוחי, מקבלת במלר”ד טיפול ראשוני הכרחי, שכולל טיפול תוך ורידי להמסת קריש בכלי דם בתרופה הנקראת tPA, אבל תסמיני השבץ אצלה מחריפים ומצבה מתדרדר, או מה עושים במקרה שבו מתרחש אירוע של שבץ מוחי עם תרדמת (קומה)?
הסימולציות עם בובות חכמות ושחקנים בשר ודם יעילות ביותר לדימוי מצבים מורכבים כאלו ואחרים במציאות, לשם שיפור היכולת שלנו כרופאים לתת מענה מיטבי לציבור”.

מוסיף פרופ’ דוד טנה, יו”ר האיגוד הישראלי לנוירולוגיה: “ההתפתחויות בתחום הטיפול בשבץ מוח חד בעולם עצומות ומשמעותיות, ומקצוע הנוירולוגיה המורחב בישראל, על תת ההתמחויות שבו (כאשר התחום הווסקולרי – שבץ מוחי), אחד מהן, נמצא בחזית ההכשרה המתקדמת והטיפול.”

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה