Sport Medicine

ריצת מרתון עשויה להיות מלווה בנזק לשרירי כף הרגל ושינויים בגובה הקשת (Scand J Med Sci Sports)

ריצת מרתון מלווה בסיכון מוגבר לנזק לשרירי כף הרגל ולשינויים בגובה קשת כף הרגל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports.

החוקרים התבססו על בדיקת MRI להערכת נזק לשרירים חיצוניים ופנימיים של כף הרגל, כמו גם בחינת שינויים בגובה הקשת של כף הרגל ב-22 תלמידי מכללה שהשלימו ריצת מרתון. החוקרים בחנו את מדדי T2 (או Transverse Relaxation Time) של ABH (או Abductor Hallucis), FDB (או Flexor Digitorum Longus), TP (או Tibialis Posterior) ו-FHL (או Flexor Hallucis Longus) לפני ריצת מרתון ולאחר יממה, שלושה ימים ושמונה ימים מהשלמת הריצה.

מהנתונים עולה כי מדדי T2 של QP, FDL, TP ו-FHL עלו משמעותית יממה לאחר ריצת מרתון. מדדי T2 של TP המשיכו לעלות עד ליום השלישי לאחר הריצה. בנוסף, החוקרים זיהו קשר ישיר בין שינויי T2 ב-FDL ו-FGL עם שינויים מקבילים בגובה הקשת האורכית של כף הרגל.

ממצאי המחקר מעידים כי ריצת מרתון עשויה להוביל לנזק לשרירים חיצוניים של כף הרגל, כפי שעלה מעליה ב-T2 של FDL, TP, FHL ו-QP ונתונים אלו עשויים לשמש כבסיס להמלצה על תכניות התאוששות טובות יותר המתמקדות בשרירים אלו לפני חזרה לריצה יומית בקרב רצי מרתון.

Scand J Med Sci Sports, May 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה