Sport Medicine

האם טיפול בגלולות עשוי להשפיע על השפעות אימוני אינטרבל? (Med Sci Sports Exerc)

מנתונים חדשים עולה כי טיפול בגלולות למניעת היריון עשוי לצמצם את השינויים החלים בתגובה לאימוני אינטרבל, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Medicine & Science in Sports & Exercise.

מדגם המחקר כלל 25 נשים שנטלו גלולות למניעת היריון ו-16 נשים עם מחזורי ווסת סדירים באופן טבעי, שלקחו חלק ב-12 אימוני SIT (Sprint Interval Training).

בקרב מטופלות בגלולות תועדה עליה של 8.5% בשיא יכולת אירובית לאחר האימון, זאת בהשוואה ל-13% מהנשים שלא נטלו גלולות למניעת היריון. שיא תפוקת הלב עלה ב-16% בקבוצת הביקורת וב-4% בקבוצת הטיפול בגלולות. עם זאת, ההשפעות של האימונים נותרו לאורך פרק זמן ארוך יותר בקבוצת המטופלות בגלולות, בה הודגמה ירידה של 4% בשיא יכולת אירובית ארבעה שבועות לאחר תום האימונים, בהשוואה לירידה של 7.7% בקבוצת הביקורת.

רק מחקר אחד להערכת שינויים בתגובה ל-SIT כלל תקנון לשלב המחזור החודשי ומחקר זה לא כלל נשים שנטלו גלולות למניעת היריון. מאחר ועד 57% מהנשים בגיל הפוריות ברחבי העולם נוטלות גלולות למניעת היריון, סביר להניח כי מרבית המשתתפות במחקרים אלו נטלו גלולות. לפיכך, ממצאי המחקר הנוכחי מציעים כי השינויים בשיא צריכת חמצן שתועדו במחקרים אלו ככל הנראה הושפעו משימוש בגלולות למניעת היריון.

עם זאת, החוקרים כותבים כי המחקר הנוכחי בחן טיפול בגלולות משולבות במינון נמוך, עם תכשירי פרוגסטין מדור שני או שלישי ומינון גבוה יותר של גלולות למניעת היריון או גלולות המכילות תכשירי פרוגסטין חדשים או ישנים יותר, עשויות להיות בעלות השפעות שונות.

לסיכום, ממצאים אלו מדגימים את חשיבות ההתייחסות לטיפול הורמונאלי חיצוני במחקרים להערכת אימונים גופניים, הכוללים נשים בגיל הפוריות. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעות טיפול בגלולות, בהשוואה למחזורי ווסת טבעיים, על שינויים מרכזיים ופריפריים בתגובה לאימון גופני.

Med Sci Sports Exerc 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה