Smoking Related Disorders

ד”ר מארק אייזנברג בראיון וידאו ב-AHA : התערבות באמצעות varenicline (צ’מפיקס) במטופלים המאושפזים בשל אירוע קורונרי חד היא גישה אפקטיבית להשגת גמילה מעישון (Family Practice News)

בראיון וידאו שהתקיים בכנס איגוד הלב האמריקאי (AHA) המוצג באתר Family Practice News מסביר ד”ר מארק אייזנברג מאונ’ מקגיל ממונטריאול, כי התחלת טיפול ב- varenicline (צ’מפיקס) בחולים המאושפזים בשל אירוע קורונרי חד (ACS ) היא גישה אפקטיבית להשגת שיעורי גמילה גבוהים מעישון בקבוצת חולים זו הנמצאת בסיכון קרדיווסקולרי גבוה במיוחד.

ד”ר אייזנברג הציג את ממצאי המחקר שבחן גישה זו במפגש המדעי ב-AHA , מחקר ה-EVITA . המחקר היה רב מרכזי, אקראי, כפול סמיות והוא כלל 303 מטופלים אמריקאיים וקנדיים, כולם מעשנים ותיקים, אשר החלו טיפול בן 12 שבועות באמצעות וארניקלין במינון של 1 מ”ג פעמיים ביום או פלציבו בזמן שהיו מאושפזים בשל ACS .משך הזמן הממוצע של העישון בקרב המשתתפים היה 36 שנה, עם כמות סיגריות ממוצעת של 22 ביום, בזמן ה-ACS .

שיעור הימנעות מעישון שאושר ע”י בדיקה ביוכימית היה 32.5% בקבוצת הפלציבו לאחר 24 שבועות. בקבוצת הוארניקלין שיעור ההימנעות שאושר ע”י בדיקה ביוכימית לאחר 24 שבועות היה 47.3% . מס’ המטופלים בהם היה צריך לטפל בכדי להשיג גמילה אחת נוספת מעישון לארוך 6 חודשים היה 5.8 .

הצופים בפרזנטציה של ד”ר אייזנברג ברכו את המציג וסברו שמדובר במחקר בעל פוטנציאל לשינוי גישה טיפולית. ד”ר אייזנברג הדגיש את העובדה שקרדיולוגים מיומנים בהנעה להתחלת טיפול בחולי ACS בתרופות כמו סטטינים, חסמי בטא ואספירין עוד במהלך השהייה בבית החולים, ולכן יהיה להם זה טבעי וברור גם להתחיל טיפול בגמילה מעישון במקרה הצורך. לדעתו של ד”ר אייזנברג התועלת מבחינת בריאות הציבור של השגת גמילה מעישון באוכלוסייה זו הוא עצום, והוא כולל ירידה דרסטית בסיכון לתמותה ותחלואה נלווית.

לצפייה בכתבה ובראיון הוידאו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה