Smoking Related Disorders

המלצות עדכניות בנושא הפסקת עישון (Ann Intern Med)

בהמלצות חדשות מטעם ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force) קוראים מומחים לרופאים לשאול את כל המבוגרים אודות הרגלי העישון שלהם, להמליץ על הפסקת עישון למעשנים פעילים ולעודד טיפולים התנהגותיים מבוססי-ראיות וטיפולים תרופתיים במטרה לסייע בהפסקת עישון.

המומחים מוסיפים כי אין די ראיות בכל הנוגע למאזן סיכון מול תועלת של סיגריות אלקטרוניות להפסקת עישון, עם הצהרה בסיווג “I”, כלומר, בשלב זה לא ניתן להמליץ בעד או נגד מערכות אלקטרוניות לחשיפה לניקוטין במטרה לסייע בהפסקת עישון.

לפי ההערכות, בארצות הברית כ-42.1 מיליון מבוגרים מעשנים (כ-18% מהאוכלוסיה). עישון הינו הגורם העיקרי הניתן למניעה לתמותה, מוגבלות ותחלואה בארצות הברית. עישון גורם ללמעלה מ-480,0000 מקרי תמותה מוקדמת בכל שנה ואחראי לכ-1 מכל חמישה מקרי תמותה.

אחד הצעדים החשובים ביותר לשיפור המצב הבריאותי הוא הפסקת עישון, או לא להתחיל אף פעם לעשן. הבשורות הטובות הן כי ישנן התערבויות יעילות רבות שנועדו לסייע להפסקת עישון.

על-בסיס סקירת העדויות העדכניות בנושא התערבויות להפסקת עישון במבוגרים שאינם בהיריון, צוות המומחים ממליץ על טיפול התנהגותי או טיפול תרופתי המאושר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי, כולל טיפול חליפי בניקוטין, לבד או במשולב. מדובר בהמלצה בדרגה A. תרופות מאושרות FDA להפסקת עישון והתערבויות התנהגויות הן אמצעים יעילים, שילוב ההתערבויות מוביל לתוצאות הטובות ביותר, ויש להציע את כל סוגי הטיפול למטופלים.

בנשים הרות, צוות המשימה ממליץ על התערבויות התנהגותיות. גם במקרה זה מדובר בהמלצה בדרגה A. המומחים לא מצאו עדויות מספקות בכדי להמליץ על תרופות להפסקת עישון, כולל טיפול חליפי בניקוטין, בנשים הרות ולכן פרסמו הצהרה בסיווג “I” וקראו להשלים מחקרים נוספים בנושא.

Ann Intern Med. Published online September 21, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה