Smoking Related Disorders

מהם היתרונות והחסרונות של סיגריות אלקטרוניות? (Tob Control)

בעוד שחלק מהמעשנים שוקלים שימוש בסיגריות אלקטרוניות כאמצעי להפסקת עישון, חלק מאלו שכבר הפסיקו לעשן רואים בהן פיתוי לשוב להרגל הרע, כך עולה מתוצאות מחקר קטן, שפורסמו בכתב העת Tobacco Control במהלך חודש יוני.

החוקרים ראיינו 64 מעשנים ומצאו הסכמה מעטה בכל הנוגע לתועלת והסיכונים האפשריים של סיגריות אלקטרוניות. מאחר ומדובר במוצרים חדשים יחסית רק עתה מתחילים לקבל נתונים אודות הסיכונים הבריאותיים של אמצעים אלו.

החוקרים ערכו 12 קבוצות מיקוד ו-11 ראיונות אישיים עם מעשנים פעילים ואלו שהפסיקו לעשן במהלך השנה האחרונה. מרבית המשתתפים ראו בעישון סוג של התמכרות והאמינו כי כוח הרצון משחק תפקיד מרכזי בהפסקת עישון. כמעט כל המשתתפים ניסו סיגריות אלקטרוניות לפחות פעם אחת.

המשתתפים התייחסו לסיגריות אלקטרוניות בנפרד מטיפולים בתחליפי ניקוטין, דוגמת מדבקות ומסטיק ניקוטין, שנועדו לסייע למטופלים להפסיק לעשן. מאחר ורופאי משפחה מספקים אמצעים חליפיים לניקוטין למעשנים המנסים להפסיק לעשן, המשתתפים במחקר נטו להאמין כי מדובר במוצרים רפואיים.

עם זאת, עם סיגריות אלקטרוניות היה פחות ברור למשתתפים מהי מטרת השימוש וכיצד להשתמש נכון באמצעים אלו, אם כי הקשר בעיניהם עם הפסקת עישון היה פחות ברור בהשוואה למדבקות או מסטיקים.

חלק מהמשתתפים ראו בסיגריות אלקטרוניות תחלופה משביעת רצון יותר לעישון, בעוד שאחרים סברו כי מדובר באמצעי פחות רצוי או אף איום להפסקת עישון.

אעפ”י שהמחקר קטן מכדי לאפשר הסקת מסקנות באשר לתפישת הציבור את הסיגריות האלקטרוניות, הממצאים מדגישים את הבלבול הנרחב בקרב צרכנים בתחום זה.

Tob Control 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה