Smoking Related Disorders

האם עישון סיגרים מסוכן לבריאות כמו עישון סיגריות? (BMC Public Health)

במאמר שפורסם בכתב העת BMC Public Health מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי עישון סיגרים כרוך בסיכונים רפואיים דומים לאלו של עישון סיגריות. הסיכון לתמותה עקב עישון סיגרים משתנה בהתאם לרמת החשיפה, בדמות מספר הסיגרים ביום ודרגת השאיפה, כאשר הסיכון היה גבוה כמו זה הכרוך בעישון סיגריות, או אף מעבר לכך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עישון סיגרים הוא הרגל שזוכה לפופולאריות הולכת וגדלה. כעת הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית של מחקרים שפורסמו בספרות הרפואית בנושא עישון סיגרים ותמותה מכל-סיבה ותמותה מסיבות ספציפיות.

החוקרים ערכו חיפוש בשלושה מאגרי נתונים עם חיפוש ידני וזיהו מחקרים אפידמיולוגיים שפורסמו לפני יוני 2014 ובחנו את הקשר בין עישון סיגרים ותמותה מכל-סיבה ותמותה על-רקע עישון.

הסקירה כללה 22 מחקרים מ-16 מדגמים פרוספקטיבים שונים. החוקרים זיהו קשר בין עישון סיגרים (עישון פעיל של סיגרים בלבד, ללא היסטוריה של עישון סיגריות או מקטרת בעבר) ובין תמותה מכל-סיבה, ממאירות של חלל הפה, ממאירות של הוושט, סרטן לבלב, סרטן גרון, סרטן ריאות, מחלת לב כלילית ומפרצת של אבי העורקים. הנתונים הצביעו על השפעה ניכרת של היקף החשיפה כפי שנקבע לפי מספר הסיגריות היומי והיקף השאיפה ובין ממאירות של חלל הפה, סרטן הוושט, סרטן הגרון וסרטן ריאות. בקרב מעשני סיגרים שלא שאפו את התוצרים, עדיין תועד סיכון יחסי מוגבר לתמותה עקב ממאירות של חלל הפה, הוושט והגרון.

החוקרים סבורים כי מחקרים נוספים עשויים לתמוך בבסיס העדויות התומך בהשפעות של עישון סיגרים על המצב הרפואי ולכלול אוכלוסיות מגוונות יותר במטרה לשקף נכונה את דפוס השימוש בסיגרים ברחבי העולם.

BMC Public Health. 2015;15

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה