Smoking Related Disorders

שיחות טלפון ותרופות ללא עלות תומכות בהפסקת עישון לאחר שחרור מבית החולים (JAMA)

התערבות לאחר שחרור מבית החולים, הכוללת שיחות טלפון אוטומטיות ותרופות ללא עלות, יעילה יותר במאמצים להפסקת עישון לאחר שחרור מבית החולים, בהשוואה לגישה סטנדרטית להפסקת עישון הכוללת טיפול תרופתי ויעוץ, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA.

שישה חודשים לאחר השחרור מבית החולים, ב-26% מהמשתתפים בקבוצת ההתערבות הייתה תמיכה ביוכימית להימנעות מתכשירי טבק בכל צורה במהלך שבעה ימים, כולל סיגריות אלקטרוניות, בהשוואה ל-15% מהמשתתפים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי (סיכון יחסי של 1.71). הימנעות מעישון אושרה באמצעות בדיקת רוק להערכת מטבוליט של ניקוטין לאחר שישה חודשים.

החוקרים כללו במחקר 397 מאושפזים שעישנו כל יום, שביקשו להפסיק לעשן לאחר השחרור מבית החולים. הם חילקו באקראי את המשתתפים לקבוצת התערבות או לקבוצת טיפול סטנדרטית להפסקת שימוש בטבק. ההתערבות כללה שיחות טלפון אינטראקטיביות ואוטומטיות לאחר יומיים, 14, 30, 60 ו-90 ימים מהשחרור, כמו גם בחירה בין תרופות להפסקת עישון ללא-עלות (כל תרופה שאושרה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי) למשך עד 90 ימים.

תמלילי השיחות הטלפוניות עודדו את המשתתפים לקבל שיחת טלפון מיועץ במידה והתקשו או סבלו מבעיות כלשהן על-רקע הטיפול התרותי. יועץ מנוסה החזירו טלפונים, באמצעות פרוטוקול סטנדרטי. פקס נשלח לרופא המטפל של כל משתתף, בכדי להבטיח כי הרופא מעודכן בתכנית הטיפול.

נראה כי ההתערבות הייתה יעילה במגוון רחב של מעשנים, וסיפקה טיפול בעל חשיבות רבה בעלות יחסית נמוכה.

JAMA. 2014;312:719-728

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה