Smoking Related Disorders

חשיפה פאסיבית לסיגריה אלקטרונית מעודדת עישון בצעירים מעשנים (Tob Control)

 

בתרחיש של קוף אחרי בן-אדם, מבוגרים צעירים הרואים אחרים משתמשים בסיגריות אלקטרוניות חשים צורך מוגבר לעשן בעצמם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש מאי בכתב העת Tobacco Control.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ידוע כי חשיפה פאסיבית לעישון סיגריות משמשת כרמז להגדלת הדחף לעישון. לאור הדמיון בין סיגריות אלקטרוניות ומערכות אלקטרוניות אחרות של ניקוטין לסיגריות רגילות, הם ביקשו לבחון אם מכשירים אלו עשויים לשמש גם כרמז להגדלת הדחף והתאווה לעישון באלו הנחשפים באופן פאסיבי.

מדגם המחקר כלל מבוגרים צעירים, בגילאי 18-35 שנים, שעישנו כל יום והשלימו מדדי דירוג סובייקטיביים לפני ולאחר חשיפה למי שתיה בבקבוק (רמז ביקורת) ולאחר מכן לעישון של סיגריה רגילה או סיגריה אלקטרונית (רמז פעיל). התאווה והדחף לעישון נבחנו באמצעות מדדי VAS (Visual Analog Scale) להערכת תאווה לסיגריה רגילה וסיגריה אלקטרונית ועל מדד Brief Questionnaire of Smoking Urges.

מהתוצאות עולה כי חשיפה פאסיבית לסיגריות רגילות וסיגריות אלקטרוניות הביא לעליה בדירוגי תאווה ודחף לעישון סיגריות רגילות. חשיפה לסיגריות אלקטרוניות, אך לא חשיפה לסיגריות רגילות, עשויה גם להביא להגדלת הדחף לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדות ראשונה, בתנאים מבוקרים, לפיה חשיפה לסיגריות אלקטרוניות עשויה לעודד דחף לעישון במבוגרים צעירים, המעשנים כל יום. במידה ומחקרים נוספים יאשרו את ממצאי המחקר, אזי לתוצאות עשויות להיות השלכות רבות בעתיד.

Tob Control

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה