Smoking Related Disorders

מקומו של ייעוץ להפסקת עישון במסגרת תוכניות הדרכה בנושא היגיינה של השיניים (Prev Chronic Dis)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי ייעוץ בנושא הפסקת עישון במסגרת תוכניות הדרכה בנושא היגיינה של השיניים דורשת מחויבות מצד המדריכים להכשרת הסטודנטים ואנשי הפקולטה לטכניקות ייעוץ והערכתן.

ה-US Public Health Service קרא לצוותים רפואיים לייעץ למטופליהם בנושא להפסקת עישון. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להבין כיצד בתוכניות בנושא היגיינת השיניים מקבלים החלטות להכללת נושא הפסקת עישון בהדרכת הסטודנטים במטרה לסייע בהכשרת בוגרים טובים יותר.

החוקרים ערכו ראיונות עם 32 מנהלי תוכניות ומרפאות מ-19 תוכניות הדרכה להיגיינה של השיניים בארצות הברית. הם בחנו את ההכשרה לטיפול בפלאוריד והכשרה בהלבנת שיניים לצרכיי השוואה.

כל התוכניות דיווחו  על תהליך למידה דומה ושיטת בחירה זהה של הנושאים הנלמדים. התוכניות התבססו על תהליך משותף, ADPIE (Assess, Diagnose, Plan, Implement, Evaluate), להבניית המפגשים הקליניים של הסטודנטים. כמעט כל התוכניות הכשירו סטודנטים לשאול בנוגע לשימוש בטבק ולייעץ בנוגע להפסקת השימוש בטבק, אך תוכניות מעטות הכשירו את הסטודנטים כיצד לסייע באופן יעיל למטופלים בהפסקת השימוש ורק שתי תוכניות העריכו את הכישורים של כל הסטודנטים במתן ייעוץ מסוג זה.

מההשוואה להכשרה בנושא הלבנת שיניים וטיפול בפלואוריד עלה כי מורכבות הטיפול והתאמה למשימות המטפל היו נושאים שנגעו להחלטות בנוגע לתוכניות להכשרת הסטודנטים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על מודל קליני קיים בעל תוצאות מבטיחות לשיפור הייעוץ הקליני בנוגע להפסקת שימוש בטבק.

Prev Chronic Dis. 2012;9

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה