Smoking Related Disorders

התועלת של הפסקת עישון בחולים עם NSCLC (מתוך Cancer)

במבוגרים מתחת לגיל 85 עם סרטן ריאה מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer) המפסיקים לעשן למעלה משנה לפני האבחנה, משך ההישרדות ארוך יותר, בהשוואה לחולים הממשיכים לעשן, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Cancer.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי ישנה תועלת מסוימת להפסקת עישון. עם זאת, במעשנים שהיו מבוגרים ותר, או אלו עם סרטן ריאות בשלב מוקדם יותר, לא הודגם יתרון בהשוואה למעשנים.

החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות אודות 4,200 חולי סרטן, שטופלו בשמונה מרכזי סרטן. בקרב חולים שלא עישנו מעולם סיכויי ההישרדות של ממאירויות פחות מתקדמות (שלב 1, 2 או 3) היו גבוהים יותר, בהשוואה למעשנים בהווה או בעבר.

בקרב מעשנים עם סרטן ריאות בשלב 1 או 2, לדוגמא, 72% שרדו למשך לפחות שנתיים, בהשוואה ל-93% מהחולים שלא עישנו מעולם ו-76% מהחולים שהפסיקו לעשן שנה או יותר לפני האבחנה.

רק 15% מהמעשנים עם מחלה בשלב 4 שרדו לאחר שנתיים, זאת בהשוואה ל-40% מהחולים שלא עישנו מעולם ו-20% מאלו שעישנו בעבר. לאחר תקנון לגורמים דוגמת גיל, גזע וטיפול קרינתי החוקרים קבעו כי הסיכוי לתמותה במעשנים עקב ממאירות בשלב מוקדם היה דומה לזה של מעשנים בהווה.

עם זאת, באשר לממאירויות מתקדמות, באנשים מתחת לגיל 85 שהפסיקו לעשן למעלה משנה לפני האבחנה , ההישרדות הייתה ארוכה יותר, בהשוואה למעשנים. לדוגמא, במעשנים בעבר בגילאי 45 נרשמה ירידה של 30% בסיכון לתמותה עקב סרטן ריאות בשלב 4 בתוך שנתיים, בהשוואה למעשנים בהווה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ככל הנראה, ביולוגיה של הגידול משחקת תפקיד חשוב בהבדלים שזוהו. הם מוסיפים כי לשיפור ההישרדות, חשוב לעודד את כל המשנים להפסיק לעשן במידה ומאובחנים עם NSCLC.

Cancer 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה