Smoking Related Disorders

התועלת של הוספת טיפול ב-Varenicline לייעוץ בנוגע להפסקת עישון בחולים מאושפזים (Thorax)

תוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Thorax תומכות בתועלת של הוספת טיפול תרופתי ב- Varenicline (צ’מפיקס) לייעוץ בנוגע להפסקת עישון בחולים שאושפזו בשל סיבוכים הנוגעים לעישון.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התערבויות להפסקת עישון במטופלים לא-מאושפזים משתלמות מבחינת מאזן עלות-תועלת והוכח כי טיפול ב- Varenicline מגדיל את הסיכויים להפסקת עישון בהיקף של פי 2.5-3, בהשוואה לפלסבו, 12 חודשים לאחר הפסקת עישון.

במחקר האקראי-מבוקר הקרוי STOP (Smoking Termination Opportunity inPatients) הדגימו החוקרים תועלת ממושכת להפסקת עישון גם עם שילוב Varenicline עם ייעוץ להפסקת עישון בחולים מאושפזים.

במטרה לבחון את הנושא, כללו החוקרים במחקר מבוגרים בגילאי 18-75 שנים, עם היסטוריה של לפחות עשר סיגריות ביום, במהלך 12 החודשים האחרונים, שאושפזו בשל סיבוכים על-רקע עישון. המשתתפים חולקו באקראי לקבוצת טיפול ב- Varenicline במשך 12 שבועות (עם התאמת המינון מ-0.5 מ”ג ביום ל-1 מ”ג, פעמיים ביום), בשילוב עם ייעוץ בנושא (196 משתתפים) או ייעוץ בנושא הפסקת עישון בלבד (196 משתתפים).

התוצא העיקרי, הימנעות ממושכת מעישון במשך 12 חודשים, היה נפוץ יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות המשולבת עם Varenicline וייעוץ (31.1%, 61 משתתפים), בהשוואה לייעוץ בלבד (21.4%, 42 משתתפים, יחס סיכון של 1.45, p=0.03).

באשר לתוצאים משני של הימנעות רצופה לאורך 2-26 שבועות ולאורך 2-12 שבועות, התוצאות היו טובות יותר עם Varenicline, בהשוואה לייעוץ בלבד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במהלך תקופת אשפוז חולים על-רקע סיבוכים הנוגעים לעישון, ישנה הזדמנות להתחלת הטיפול הטוב ביותר בנושא. מחקר STOP מספק הערכה בתנאי העולם האמיתי של הטיפול ב- Varenicline בחולים מאושפזים, עם הדגמת התועלת בחולים לאחר אשפוז על-רקע סיבוכים אקוטיים של עישון.

Thorax Published Online First 19 September 2012

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה