Smoking Related Disorders

התועלת של APAP בנדודי-שינה על-רקע דום נשימה בשינה (Eur Respir J)

חוקרים מצרפת מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת European Respiratory Journal על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי טיפול APAP (Auto-Adjusting Positive Airway Pressure) עשוי להביא להקלה בנדודי שינה על-רקע דום נשימה בשינה.

למרות ש-68 מבין 148 החולים במחקר הפסיקו את הטיפול עוד טרם השלמת שנתיים של טיפול, באלו שנותרו תחת הטיפול נרשמה ירידה ממוצעת במדד ISI (Insomnia Severity Index) מ-13.7 ל-8.2 (p=0.0001).

מבין 39 החולים שהמשיכו בטיפול עם נדודי שינה משמעותיים בתחילת המחקר, ב-20 חולים (51%) נרשמה ירידה של למעלה מ-9 נקודות במדד ISI שיפור שהיה מובהק סטטיסטית.

החוקרים מוסיפים כי לאחר שנתיים, נרשמה ירידה במדד Pittsburgh Sleep Quality Index מ-8.2 ל-5.9 (p=0.0001). הגיל הממוצע של אלו שהמשיכו בטיפול עמד על 55 שנים.

לאור זאת, החוקרים כותבים כי ישנן עדויות ברורות לפיהן חולים עם דום  נשימה בשינה מצויים בסיכון מוגבר לנדודי שינה כרוניים, ובחולים עם נדודי שינה שיעורים גבוהים יותר של הפרעות נשימה סמויות בשינה.

עם זאת, מומחים בתחום הטילו ביקורת על אופי המחקר, בטענה כי פרוטוקול המחקר היה משונה מאחר וכל שעשו החוקרים היה להדריך את החולים במשך 30 דקות ולאחר מכן שחררו אותם לביתם להמשך טיפול. לטענתם, טיפול מסוג זה דורש שינוי באורחות חיים ורופאים רבים פשוט מורים למטופליהם מה לעשות או פשוט מפחידים אותם בכדי שיקפידו על ההיענות לטיפול.

Eur Respir J 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה