Smoking Related Disorders

כיצד הרגלי החיים של הרופאים משפיעים על ההמלצות שנותנים למטופליהם? (מתוך כנס EPI|NPAM)

רופאים המקפידים על אורח חיים בריא יותר, הכולל פעילות גופנית והעדר עישון, נוטים יותר להמליץ על הרגלים אלו למטופליהם הסובלים מיתר לחץ דם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכנס EPI|NPAM (Epidemiology and Prevention/Nutrition, Physical Activity and Metabolism).

לדברי החוקרים, במידה והרופאים מקפידים על הרגלים בריאים, הם נוטים יותר להעביר למטופליהם את עיקרי ההמלצות.

המחקר התבסס על סקר שנשלח ל-1000 רופאי משפחה, עם מאות שאלות בנוגע לאורח החיים שלהם והעצות שנותנים למטופליהם. הרופאים נשאלו אם עישנו ובאיזו תדירות אכלו פירות וירקות ועסקו בפעילות גופנית. בנוסף, הם נשאלו בנוגע לעצות שניתנו לחולים עם יתר לחץ דם באשר לחמש המלצות הנוגעות לאורח החיים שהוזכרו בהנחיות JNC-7 לטיפול ביתר לחץ דם.

מהתוצאות עולה כי 4% מהרופאים דיווחו כי נהגו לעשן, 38% אכלו לפחות חמש כוסות של פירות וירקות חמישה ימים בשבוע, או יותר, ו-27% הקפידו על פעילות גופנית חמש פעמים בשבוע, או יותר.

בסה”כ, 66.5% מהרופאים דיווחו כי העבירו את כל חמש ההמלצות לשינוי אורחות החיים למטופליהם. 92% דיווחו כי עודדו את המטופלים להקפיד על תזונה נכונה; 96% טענו כי המליצו על הפחתת צריכת מלח; 95% ייעצו בנוגע למשקל הגוף; 75% העבירו המלצות הנוגעות להגבלת צריכת אלכוהול ו-94% המליצו על פעילות גופנית.

החוקרים מדווחים כי תוארה נטייה גדולה יותר להעברת כל חמש ההמלצות בקרב רופאים בגילאי 40-49 שנים. בנוסף, באלו הסיכוי למתן המלצות בנוגע להתערבויות אלו היה גבוה כפליים בקרב רופאים שעסקו בפעילות גופנית לפחות פעם בשבוע או לא עישנו באופן פעיל.

מהתוצאות עולה קורלציה בין היקף ההמלצות בנוגע לאורח חיים בריא שניתן לחולים ובין רמת הפעילות הגופנית שביצע הרופא שנתן את ההמלצה.

בנוסף, 45% מהרופאים שעישנו העבירו את כל חמש ההמלצות בנוגע לאורח חיים למטופליהם, זאת בהשוואה ל-55% מאלו שלא עישנו. אולם, רק 4% מהרופאים שנשאלו הודו כי הם נהגו לעשן והחוקרים מוסרים כי מדובר בשיעור נמוך מאוד, וייתכן כי הרופאים שנשאלו שעישנו מעט ומבינים את השלכות העישון, לא הודו בכך שהם מעשנים.

מתוך כנס EPI|NPAM

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה