Smoking Related Disorders

האם לעישון השפעה על חיי המין? (BJU Int)

חוקרים מדווחים כי עישון עשוי להשפיע על התפקוד המיני של גברים, הסבורים כי הם מתפקדים היטב בחדר השינה, ולא רק על אלו הסובלים מאימפוטנציה. מהצד החיובי, הפסקת עישון מביאה לשיפור משמעותי במדדים הפיזיולוגיים ובמדדי דיווח-עצמי בנוגע לתפקוד המיני בקרב גברים המעשנים זמן רב.

מדגם המחקר כלל 65 גברים ללא דיווח עצמי אודות אימפוטנציה, שלקחו חלק בתכנית הפסקת עישון בת שמונה שבועות באמצעות מדבקות ניקוטין. לפני הטיפול, במחצית הדרך ומספר שבועות לאחר מכן, הגברים הובאו למעבדה וצפו בסרט.

בזמן צפייה בסרט, הגברים עקבו אחר מידת העוררות המינית שלהם ומכשיר מדד את גדילת או התכווצות הפין שלהם. בנפרד, הם גם מילאו שאלונים אודות התפקוד המיני שלהם מחוץ לתנאי המעבדה, כולל שאלות בנוגע לתשוקה מינית ושביעות רצון מינית.

עד לתום המחקר, 20 גברים לא עישנו במשך לפחות שבוע, בעוד ש-45 גברים עדיין עישנו. בקרב אלו שהפסיקו לעשן נרשמה עליה גדולה יותר בגדילת הפין (כפי שנמדד לפי רוחב ולא אורך), בהשוואה לאלו שלא הפסיקו לעשן. על-פי הדיווח שלהם, גברים אלו הגיעו לשיא העוררות המינית מוקדם יותר מגברים שעדיין עישנו.

עם זאת, גברים שהפסיקו לעשן לא דיווחו על שיפור בתפקוד המיני בתנאי העולם האמיתי. ייתכן כי ייתכן ודרוש זמן לתרגום השיפור בתנאי המעבדה לחדר השינה.

מחקר קודם הוכיח כי עישון ארוך-טווח מלווה בעליה של פי שתיים בסיכון לאימפוטנציה, בהשוואה ללא-מעשנים.

המסר העיקרי העולה מהמחקר הינו כי גם בגברים ללא אבחנה קלינית של הפרעה בתפקוד זקפה, עדיין תתכן תועלת להפסקת עישון.

BJU Int 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה