Smoking Related Disorders

טיפול כימותרפי משולש הינו בטוח ויעיל במקרים מתקדמים של סרטן ריאה מסוג SCLC (מתוך Journal of Thoracic Oncology)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר יפני שלב II חדש שפורסם בגיליון יולי של ירחון Journal of Thoracic Oncology עולה כי טיפול כימותרפי מדורג בתכשירים Irinotecan ו-Cisplatin ולאחריהם Amrubicin הינו יעיל ונסבל היטב בקרב חולים עם שלב מתקדם ונרחב של סרטן ריאה מסוג Small-cell lung cancer (SCLC).

החוקרים מדווחים כי מבין 43 החולים שהוערכו לתגובה לטיפול ושרידות, נצפו שיעור תגובה כולל של 79%, שרידות חציונית ללא התקדמות המחלה של 6.5 חודשים ושרידות כוללת חציונית של 15.4 חודשים.

על אף שתוצאות אלו דומות לאלו שנצפו בזרוע טיפולית של מחקר יפני אחר שפורסם בשנת 2002 וכלל חולים עם SCLC שטופלו ב-Irinotecan ו-Cisplatin, מציינים החוקרים כי במחקר הנוכחי נצפתה שרידות כוללת ארוכה יותר (15.4 חודשים לעומת 12.8 חודשים). בנוסף, הם מזכירים כי במחקר שלב II נוסף שפורסם מוקדם יותר השנה דווח כי Amrubicin מראה פעילות מבטיחה כטיפול קו שני בחולים עם SCLC שאינו מגיב ל-Platinum.

התכשיר Amrubicin (Calsed) הינו תכשיר חדש מסוג 9-aminoanthracycline ומעכב Topoisomarase II, אשר נמצא בשימוש כעת ביפן בלבד.

במחקר נכללו 45 חולים בגיל ממוצע של 63 שנים, עם סרטן ריאה בשלב נרחב מסוג SCLC וללא טיפול כימותרפי, ניתוחי או קרינתי קודם. רובם הגדול של החולים (89%) הראו גרורות מרוחקות.

הטיפול שנבחן במחקר הנוכחי כלל Irinotecan במינון 60 mg/m2 בימים 1 ו-8 לטיפול יחד עם Cisplatin במינון 60 mg/m2 ביום 1 מדי שלושה שבועות למשך שלושה מחזורים, ולאחריהם Amrubicin במינון 40 mg/m2 לבד בימים 1 ו-3 מדי שלושה שבועות למשך שלושה מחזורים נוספים. החוקרים מדווחים כי 28 מבין 45 החולים (64%) השלימו את הטיפול הכימותרפי המתוכנן במלואו.

תופעת הלוואי העיקרית שנצפתה בעקבות הטיפול ב-Amrubicin הייתה דיכוי חיסוני, ולא נרשמו מקרי תמותה הקשורים בטיפול.

החוקרים מבקשים להזכיר כי מקרים של סרטן ריאה מסוג Small-cell אחראיים לכ-15% מכלל מקרי סרטן הריאה. לדבריהם, השרידות הארוכה יותר שנצפתה במחקרם זה הינה מבטיחה, ויש צורך לפיכך בהמשך המחקר בהקשר של טיפול כימותרפי משולש ומדורג זה.


J Thorac Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה