Smoking Related Disorders

מתן Varenicline מסייע להפסקת עישון בקרב חולים עם מחלות לב (מתוך Circulation)

ממחקר חדש שפורסם ב-Circulation עולות תוצאות מבטיחות למעשנים עם מחלות לב מתן Varenicline (צ’מפיקס), אגוניסט חלקי לקולטן לניקוטין, עשוי לסייע בטיפול בהתמכרות לעישון גם בקרב מעשנים הסובלים ממחלות קרדיווסקולאריות, ולא רק במעשנים ללא מחלות לב ברקע.

לדברי החוקרים, יש חשיבות רבה להפסקת עישון בקרב חולים עם מחלות קרדיווסקולאריות. זהו המחקר הראשון שהתמקד רק בהפסקת עישון בחולים עם מחלות קרדיווסקולאריות.

במחקר הרב-מרכזי נכללו 714 מעשנים עם מחלה קרדיווסקולארית יציבה. החוקרים בחנו את ההשפעה של מתן Varenicline במינון 1 מ”ג, פעמיים ביום. חולים מ-15 מדינות חולקו באקראי לטיפול ב- Varenicline או פלסבו, למשך 12 שבועות, כאשר תאריך היעד להפסקת עישון היה 8 שבועות לאחר תחילת המחקר. כל המשתתפים קיבלו בנוסף ייעוץ שבועי להפסקת עישון במשך 12 שבועות.

מעשנים עם תכולת פחמן חד-חמצני באוויר הננשף של פחות מ-10 ppm נחשבו כמטופלים שנגמלו מעישון.

במהלך שבועות 9-12, שיעורי הגמילה הרצופה מעישון עמדו על 47.0% בקבוצת המטופלים ב- Varenicline, לעומת 13.9% בקבוצת הפלסבו (OR = 6.11,  p<0.0001). משבוע 9 עד שבוע 52, שיעורי הגמילה הרצופה מעישון ירדו ל-19.2% בקבוצת המטופלים ב- Varenicline, ו-7.2% בקבוצת הפלסבו (OR = 3.14, p<0.0001).

מומחים בתחום, שלא לקחו חלק במחקר, ציינו כי תוצאות המחקר בחולים עם מחלות קרדיווסקולאריות, דומות לאלו שתועדו במחקר שפורסם בשנת 2006 ב-JAMA, והתמקד באוכלוסייה הכללית.

במחקר הנוכחי, תופעות הלוואי היו ברובן קלות עד בינוניות, ושיעורי התמותה הקרדיווסקולארית היו דומים בקבוצת Varenicline ובקבוצת הפלסבו (0.3% לעומת 0.6%, בהתאמה), וכך גם שיעורי התמותה מכלל הסיבות (0.6% לעומת 1.4%, בהתאמה) והאירועים הקרדיווסקולאריים (7.1% לעומת 5.7%, בהתאמה).

מתוצאות המחקר עולה כי Varenicline הינה אפשרות בטוחה ויעילה בחולים עם מחלות קרדיווסקולאריות.

Circulation 2010;121:221-229

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה