Smoking Related Disorders

פרוטוקול חדש של AHA משפר את הטיפול בחולי CAD (מתוך כנס של AHA)

אם הרופאים מיישמים את פרוטוקול Get With the Guidelines (GWTG) של American Heart Association / American College of Cariology  נראה כי חולי Coronary Artery Disease (CAD) משוחררים לעיתים קרובות יותר עם טיפול תרופתי מתאים וייעוץ.

GWTG-CAD היא תכנית שנועדה להבטיח שכל חולי CAD ישוחררו מבית חולים עם טיפול הולם, לפי קווי ההנחיה של AHA/ACC. GWTG היא כלי רשת לניהול מטופלים,איסוף נתונים, תמיכה בהחלטות, דיווח וחינוך.

מדדי הביצוע כוללים שימוש באספירין והמשך שימוש לאחר שחרור, שימוש בחסמי ביתא לאחר השחרור, מעכבי ACE לחולים לאחר אוטם שריר הלב, ייעוץ בנושא הפסקת עישון וטיפול להורדת רמות השומנים.

החוקרים בדקו את נתוני השחרור של 29,173 נבדקים שטופלו ב-198 בתי חולים בארה”ב.

מהשוואת הצמדות לקווי ההנחיה של AHA/ACC בתחילת המחקר ולאחר שנה מיישום GWTG עולה כי הצמדות לקווי ההנחיה השתפרה בגברים מתחת לגיל 50 (מ-79.8% ל-87.6%). בנשים מתחת לגיל 65 הביצועים היו פחות טובים וההצמדות לקווי הנחיה השתפרה מ-76.1% ל-84.1%.

בגברים בגילאי 65-74, הצמדות לקווי ההנחיה השתפרה מ-79% ל-86.5%. בנשים בגילאי 65-74, הצמדות ל-GWTG השתפרה מ-76% ל-83%. בגברים מעל גיל 75, ההצמדות לקווי ההנחיה עלתה מ-76.1% ל-84.9% ובנשים בקבוצת גיל זו, עלתה ההצמדות לקווי ההנחיה מ-75.5% ל-82.8%.

בסך הכל, החוקרים מצאו כי הטיפול בנשים חולות CAD פחות טוב בהשוואה לגברים, וגברים מבוגרים מקבלים טיפול פחות טוב מאשר חולים צעירים.

מכשול אחד עם GWTG הוא שלא ברור אם Angiotensin Receptor Blockers (ARB) דומים ביעילותם למעכבי ACE לאחר אוטם שריר הלב. מכשול נוסף ביישום GWTG הוא שכל בתי החולים אינם דומים ברמת הציוד והטכנולוגיה, אך נראה כי בתי חולים החסרים את המשאבים משיגים שיפור תוך זמן קצר יותר עם חינוך ויישום GWTG.

קיימות 4 קטגוריות ייעוץ לרופאים עליהם לזהות את הטיפול היעיל, להבטיח שכל המטופלים יזכו להתערבות, תוך מחשבה מה היה קורה לו אותו מטופל היה אחד ההורים של הרופא, על הרופאים לשקול את ההמלצות בזמן אמת ולהשתמש ב-GWTG ככלי לניהול המטופל, ועליהם להבטיח שלמערכת יש גיבויים מובנים, עם מספר מטפלים האחראים להיצמדות להנחיות.

ולסיום, החוקרים מייעצים לרופאים לפעול בדחיפות, כל יום בו הרופא אינו נותן 100% מעצמו הוא חושף את המטופל לסכנות של תופעות לוואי.

American Heart Association 2005 Scientific Sessions

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה