Smoking Related Disorders

קיימת הצדקה כלכלית למתן כיסוי לתוכניות להפסקת עישון במסגרת תוכניות ביטוח בריאות (Inquiry)

מחקר חדש קובע כי יש להציע תוכניות להפסקת עישון לחברים בתוכניות ביטוח בריאות (health plans), שהינן משתלמות כלכלית, ומביאות להארכת חיי המטופלים שחדלו לעשן ב- 7.1 שנים בממוצע.

כיום קיימת שונות ניכרת בכיסוי המוצע על ידי  managed care organizations (MCO) לתוכניות הפסקת עישון. בכ- 30% מהתוכניות לא קיימות הנחיות קליניות כתובות בנושא הפסקת עישון, ובאחוז דומה לא קיימים כלים לזיהוי מבוטחים מעשנים. 42% מהתכניות לא מכסות טיפולים התנהגותיים, המהווים חלק חיוני מהטיפול.

החוקרים, מאוניברסיטת מישיגן שבארה”ב, בדקו נתונים מ- 3 חברות ביטוח גדולות, בכדי להעריך את ההשלכות של הפעלת תוכניות להפסקת עישון, ב- MCO מדומה. נתוני המבוטחים במודל התבססו על נתונים אמיתיים של 500,000 מבוטחים.

בתוכנית המודל 72,178 מתוך 450,000 משתתפים עישנו, שיעור ההשתתפות השנתי בתוכנית להפסקת עישון היה 10%, שיעור הפסקת עישון קבועה לאחר התוכנית 15%, והעלות השנתית של התוכנית היתה 350$ למשתתף.

על פי המודל, בתוך חמש שנים התוכנית הביאה לתוספת של 4,892 חברים שיחדלו לעשן, בהשוואה ל- MCO שאינו מכסה תוכניות כאלו. בתוך 30 שנה כיסוי התוכנית יביא להפסקת עישון תמידית אצל 19,881 מבוטחים.

עלות התוכנית 15.5 מיליון דולר ל- 5 שנים, עם עלות חודשית של 0.63$ למבוטח, 36.8 מיליון ל- 30 שנים, עלות חודשית של 0.55$ למבוטח. סך ההוצאות של  החברה לטיפולים רפואיים פחת ב- 0.5 מיליון דולר ב- 5 השנים הראשונות, וב- 7.5 מיליון לאורך 30 שנים. לאחר חישוב העלויות והשינוי בהוצאות, חושב כי ההוצאה החודשית הממוצעת הינה 0.41$ למבוטח, לאורך 30 שנים.

נתונים אלו מראים כי כיסוי התוכניות להפסקת עישון משתלם יותר כלכלית מתוכניות רבות אחרות המיושמות כיום בתחום בריאות הציבור. חברות הביטוח חוששות מההשלכות הכלכליות של כיסוי התוכניות להפסקת עישון, אך עליהן להבין כי אין לצפות מתוכניות מסוג זה להביא לחסכונות מיידיים בהוצאות, כותבים החוקרים.

Inquiry. 2004;41:57-69

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה