SARS & Coronavirus

זיהום בקורונה משנה את הרכב המיקרוביום במערכת העיכול בחולי סוכרת (J Med Virol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Medical Virology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 שחלו בקורונה תועד שינוי הרכב המיקרוביום.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההבדלים בהרכב המיקרוביום במערכת העיכול של חולים עם COVID-19 עם או ללא סוכרת מסוג 2, בהשוואה לביקורות בריאות.

מדגם המחקר כלל 30 חולים עם סוכרת מסוג 2 ונתונים זמינים אודות הרכב המיקרוביום, כאשר החוקרים השוו את הנתונים אל מול 22 ביקורות תואמות בגיל, מין ומדד מסת גוף. המאפיינים הקליניים תועדו בעת השלמת דגימות הצואה וניתוח מטה-גנום מבוסס אמפליקון (16S rRNA) שימש להערכת שינויים בהרכב המיקרוביום במערכת העיכול והקורלציה עם המאפיינים הפונקציונאליים והגנומיים בחולים עם COVID-19 עם וללא סוכרת מסוג 2.

מהשוואת זני החיידקים שזוהו בדגימות משתתפים בקבוצות השונות עלה כי זוהו 98 זנים ייחודיים, מהם 9 זנים נקשרו בקשר ייחודי עם אבחנה של COVID-19 בחולים עם סוכרת מסוג 2. מבין קבוצות החיידקים השונות, Shigella (25%), Bacteroides (23.45%) ו-Megamonas (15.90%) היו נפוצים יותר בקרב חולים עם COVID-19 וסוכרת מסוג 2.

ממצאי המחקר מעידים על שינויים משמעותיים בהרכב המיקרוביום במערכת העיכול בחולים עם סוכרת מסוג 2 ו-COVID-19, כאשר זוהתה קורלציה בין חלק מהשינויים המטבוליים ובין השינויים בהרכב המיקרוביום בין חולים עם סוכרת וחולים ללא-סוכרת.

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את הקשר האפשרי בין זיהום בקורונה ובין שינויים בהרכב המיקרוביום בחולים עם סוכרת מסוג 2.

J Med Virol, March 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה