SARS & Coronavirus

חשד ראשוני לסיכון לשבץ בבני 65 ומעלה לאחר חיסון COVID-19 ביוולנטי, חקירה נוספת לא הראתה סיכון (FDA ו-CDC)

בהודעה משותפת ה-FDA וה-CDC הודיעו על חשד לסיכון לשבץ לאחר חיסון COVID-19 המשולב לפי מערכת ניטור אחת, אך חקירה נוספת לא מצאה קשר כזה ולא הומלץ על שינוי במדיניות החיסונים.

החיסון הביוולנטי של חברת פייזר הינו חיסון COVID-19 משולב הכולל את זני האומיקרון. מערכת הניטור של המרכז לבקרת מחלות CDC Vaccine Safety Datalink, איתרה היארעות של שבץ איסכמי בגיל 65 ומעלה ב-21 הימים העוקבים לאחר מתן חיסון זה ברמה שמצריכה חקירה נוספת, בהשוואה להיארעות בימים 22-44.

יחד עם זאת, כותבי הידיעה מציינים כי אנליזות נוספות של מספר מערכות נתונים כולל ה-Vaccine Adverse Event Reporting System, מאגרי הנתונים של Medicare  ו-Medicaid ומחקר ראשוני של מאגר הנתונים של ה- Veterans Affairs, לא מצאו קשר לסיכון מוגבר לשבץ עם החיסונים המשולבים של חברות פייזר או מודרנה. גם מאגר נתוני הבטיחות הגלובלי של Pfizer-BioNTech ונתונים ממדינות נוספות לא העלו חשד לסיכון מוגבר זה.

בהודעת ה-FDA וה-CDC צויין כי לעיתים קרובות מערכות הבטיחות מנטרות סיכונים היכולים לנבוע כתוצאה מגורמים אחרים מלבד החיסון עצמו. כל התראה כזו דורשת בדיקה של שאר מערכות הניטור כדי לוודא האם מדובר בסיכון ממשי עם משמעות קלינית. סך הנתונים הקיימים כעת מצביעים על כך שלא סביר שמדובר בסיכון קליני אמיתי, אך יש חשיבות בשיתוף המידע עם הציבור.

ה-FDA  וה-CDC חוזרים ומדגישים כי אין המלצה לשנות את מדיניות החיסונים הקיימת כעת.

לכתבה ב- MedPage Today

FDA January 13 2023

הערכת מערכת

בתחילת ינואר פורסם בכאן 11 כי משרד הבריאות שולל קשר בין חיסוני הקורונה לבין אירועי לב או שבץ מוחי. לידיעה

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה