SARS & Coronavirus

גורמי סיכון לתמותה עקב COVID-10 בילדים (Front Public Health)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Public Health מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש ממקסיקו, מהן עולה כי גורמי סיכון לתמותה עקב זיהום בקורונה בילדים כוללים גיל צעיר ומחלות רקע, כאשר עוד תועד סיכון מוגבר לתמותה כתלות במרכז הרפואי בו טופלו והדבקה במהלך הגל הראשונה של המגפה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מגפת הקורונה הייתה פחות קטלנית בילדים; עם זאת, מחקרים קודמים הראו כי גישה לקויה לשירותי טיפול רפואי מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים ותמותה. מקסיקו הינה עדיין אחת מבין עשר המדינות עם שיעורי התמותה הגבוהים ביותר במבוגרים. כעת הם ביקשו לזהות גורמי סיכון קליניים וסוציו-דמוגרפיים לתמותה עקב קורונה בילדים.

החוקרים התבססו על נתוני משרד הבריאות במקסיקו במטרה לזהות משתנים קליניים וסוציו-דמוגרפיים הקשורים עם תמותה עקב COVID-19 בילדים.

מחקר העוקבה כלל ילדים מתחת לגיל 18 שנים עם זיהום מוכח בקורונה בין אפריל 2020 ועד ינואר 2022. המשתנים שנבחנו כללו גיל, גישה לשירותים רפואיים ומחלות רקע, כולל השמנה, סוכרת, אסתמה, מחלות לב וכלי דם, דיכוי חיסוני, לחץ דם גבוה ומחלת כליות כרונית. משך המעקב עמד על 60 ימים כאשר התוצאים העיקריים כללו תמותה, אשפוז וצורך בטיפול נמרץ.

מדגם המחקר כלל 261,099 חולים (גיל ממוצע של 11.2 שנים), מהם 11,569 (4.43%) אושפזו ו-1,028 (0.39%) הלכו לעולמם.

גורמי סיכון שנקשרו עם הסיכון לתמותה כללו גיל מתחת ל-12 חודשים, נוכחות מחלות רקע, מקום קבלת הטיפול הרפואי והדבקה בקורונה במהלך הגל הראשונה של המגפה.

על-סמך הנתונים הארציים, החוקרים מדווחים כי שיעורי התמותה בקרב ילדים עקב קורונה דומים לאלו שתוארו במדינות אחרות. אוכלוסיות בסיכון מוגבר לתמותה כללו ילדים מתחת לגיל 12 חודשים ואלו עם מחלות רקע.

 

Front Public Health. 2022 Dec 16

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה