SARS & Coronavirus

צום לסירוגין והשפעתו על חומרת קורונה (BMJ Nutrition, Prevention & Health)

מחקר חדש מראה כי צום לסירוגין לא נקשר לסיכוי נמוך יותר לחלות ב-COVID-19, אבל כן נקשר לזיהום חמור פחות

מחקר חדש שפורסם ב-BMJ Nutrition, Prevention & Health הראה כי צום לסירוגין לא נקשר לסיכוי נמוך יותר לחלות ב-COVID-19, אבל כן נקשר לזיהום חמור פחות. המחקר התבצע על גברים ונשים בשנות ה-60 לחייהם שחלו ב-COVID לפני שהיו זמינים חיסונים.

בערך 1 מכל 3 אנשים ביוטה צמים מעת לעת – שיעור גבוה יותר מאשר במדינות אחרות. הסיבה לכך היא שיותר מ-60% מהאנשים ביוטה שייכים לכנסייה התומכת בכך, וכ-40% מהם צמים – בדרך כלל מדלגים על שתי ארוחות ברציפות. לפי המחקר, אלו שצמו, בממוצע, במשך יום בחודש במהלך 40 השנים האחרונות לא היו בסיכון נמוך יותר ללקות ב-COVID, אך כן היו בסבירות נמוכה יותר להתאשפז או למות מהנגיף. “חשוב לציין, אין לראות בצום לסירוגין כתחליף לקבלת חיסון נגד COVID”, מדגישים החוקרים ל-Medscape. עם זאת, נראה כי צום לסירוגין עשוי להיות הרגל בריאותי חיובי שיש לקחת בחשבון, מכיוון שהוא קשור גם לסיכון נמוך יותר לסוכרת ולמחלות לב. יחד עם זאת, מטופלים השוקלים צום לסירוגין צריכים להתייעץ תחילה עם הרופא, במיוחד קשישים, נשים בהריון או עם סוכרת, חולי לב או חולים במחלת כליות.

במחקר, הצוות בחן נתונים של 1,524 מבוגרים שהשלימו בדיקת סקר לנגיף הגורם ל-COVID-19 מה-16 במרץ 2020, ועד 25 בפברואר 2021. מתוך חולים אלו, 205 נמצאו חיוביים ל-COVID, ומתוכם 73 דיווחו כי הם צמו באופן קבוע לפחות פעם בחודש. מספר דומה של חולים חלו ב-COVID-19 בין אם צמו באופן קבוע או לא (14%, לעומת 13%). עם זאת, בקרב אלו שנמצאו חיוביים לנגיף, פחות חולים אושפזו עקב COVID או מתו במהלך המחקר אם צמו באופן קבוע (11%), מאשר אם הם לא צמו באופן קבוע (29%). גם כאשר האנליזה הותאמה לגיל, עישון, שימוש באלכוהול, מוצא אתני, היסטוריה של מחלות לב וגורמים אחרים, צום תקופתי עדיין היה מנבא בלתי תלוי לסיכון נמוך יותר לאשפוז או מוות.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-BMJ Nutrition, Prevention & Health

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה