SARS & Coronavirus

אובדן חוש טעם תועד במעל שליש מחולי COVID-19 (מאת Monell Center)

קורונה

חולים רבים עם COVID-19 מדווחים על אובדן חוש הטעם וחוש הריח, כאשר מנתונים חדשים מארצות הברית עולה כי כארבעה מכל עשרה חולים עם COVID-19 חוו אובדן טעם מסוים. מהנתונים ממרכז Monell Center עולה כי 37% מהחולים עם COVID-19 איבדו את חוש הטעם וכי הדיווחים אודות הפגיעה בחוש זה היו שונים ונפרדים מהדיווחים אודות פגיעה בחוש הריח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מדענים היו סקפטיים באשר לקשר בין שני החושים ולפני מגפת הקורונה היה נדיר למצוא מטופלים אשר דיווחו על אובדן חוש הטעם.

הפגיעה בחוש הטעם עשויה לכלול אובדן מוחלט של הטעם, אובדן חלקי של הטעם, או שינוי בטעם. החוקרים טוענים כי מדובר בתסמין שלא זכה לתשומת לב מספקת, העשוי לסייע לרופאים לטפל טוב יותר בחולים והם קוראים להתמקד בלשון וללמוד מדוע ישנה השפעה על הטעם ולנסות לתקן את הפגם בחוש זה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 138,785 חולים עם COVID-19 מ-241 מחקרים שבחנו אובדן חוש טעם ופורסמו בין 15 במאי, 2020, ועד 1 ביוני, 2021. מבין החולים אלו, 32,918 דיווחו על אובדן טעם מסוג כלשהו. יתרה מזאת, בנשים תועד סיכוי גבוה יותר מגברים לאובדן חוש הטעם, כאשר השיעור הגבוה ביותר של אובדן חוש טעם היה באלו בגילאי 36-50 שנים.

החוקרים מדגישים כי נתונים אלו מבוססים על דיווחים עצמיים, שהם סובייקטיביים יותר ועשויים לכלול מידע שנאסף באמצעות שאלונים, ראיונות, או רשומות רפואיות, לדוגמא. מצד שני, מדידות ישירות של הטעם הן יותר אובייקטיביות ומבוססות על ערכות בדיקה המכילות מגוון תמיסות מתוקות, מלוחות ולעיתים מרות וחמוצות, הניתנות לנבדקים באמצעות טיפות או תרסיס.

למרות שהדיווחים העצמיים היו סובייקטיביים, אלו היו טובים כמו בדיקות ישירות לזיהוי אובדן חוש הטעם. ,

החוקרים כותבים כי הדיווחים העצמיים נתמכו ע”י מדידות ישירות והוכיחו כי אובדן חוש הטעם הינו תסמין אמיתי וייחודי של COVID-19, אשר נפרד לחלוטין מאובדן חוש הריח.

Monell Center 2022

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה