SARS & Coronavirus

מנה שלישית של חיסון כנגד נגיף הקורונה מעלה את שיעורי התגובה בקרב חולי סרטן (Nature Medicine)

בחולים תחת טיפול כימותרפי כנגד גידולים סולידיים תועדה תגובת נוגדנים דומה לזו שתוארה במבוגרים בריאים לאחר קבלת מנה שלישית של חיסון מבוסס רנ”א שליח כנגד נגיף הקרונה, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Nature Medicine.

החוקרים ביקשו לבחון את התגובה החיסונית לשתי מנות חיסון כנגד קורונה של חברת פייזר בקרב 53 חולים עם ממאירויות סולידיות, אשר היו תחת טיפול ציטוטוקסי כנגד הממאירות, תוך השוואת התוצאות אל מול 50 ביקורות בריאות

מהנתונים עולה כי ב-67% מהחולים עם ממאירות תועדו רמות מדידות של נוגדנים מנטרלים לאחר מנת החיסון הראשונה, עם עליה בחציון טיטר הנוגדנים לאחר המנה השנייה. בנוסף, החוקרים זיהו כי Spike Receptor-Binding Domain ותתי-קבוצות אחרות של תאי זיכרון ספציפיים ל-S1 עשויים לשמש כמנבאי תגובה לחיסונים נוספים במרבית חולי סרטן.

לאחר מכן, החוקרים החלו במחקר התערבותי בשלב 1 שכלל 20 חולים מהמדגם המקורי, אשר קיבלו מנה שלישית של החיסון. התגובה החיסונים שימשה כתוצא העיקרי של המחקר, כאשר בטיחות החיסונים הוגדרה כתוצא משני.

מהתוצאות עולה כי בקרב החולים עם ממאירויות סולידיות תועדה עליה חציונית של פי שלוש בתגובת נוגדנים מנטרלים. עם זאת, לא תואר שיפור בתגובת תאי T לאחר קבלת המנה השלישית של החיסון.

החוקרים הופתעו לטובה לגלות כי חולים עם ממאירות זכו להגנה מסוימת לאחר שתי מנות חיסון, אך חשוב מכך, גם באלו עם תגובה ירודה תועד שיפור בתגובה החיסונית לאחר מנה שלישית של החיסון. מכאן עולה כי ניתן לשפר את ההגנה על חולים עם ממאירויות תחת טיפול ציטוטוקסי. בדומה, חלק מהחולים עם מחלות ממאירות פיתחו תגובה חיסונית שהשתפרה לאחר שתי מנות, אך בקצב איטי יותר. מכאן עלה כי ייתכן כי בחולים אלו התגובה החיסונית אינה מתפתחת באופן המסורתי בתוך 14 ימים מקבלת החיסון.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את התזמון האידיאלי של מתן חיסונים בחולים תחת טיפול פעיל.

Nature Medicine 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה