מגמות מרכזיות של הקורונה בישראל: התייצבות בכל מדדי התפשטות הנגיף, עליה בשיעורי התמותה המחייבת המשך התמקדות באוכלוסיות הסיכון

להלן ניתוח מגמות התפשטות הקורונה בישראל, באדיבות אודי שומר.

להלן הערותיו של שומר:


1. מספר המקרים המאומתים גדל בקצב של פחות מ-2% כבר שישה ימים.

“זמן ההכפלה” לפי קצב הגידול הנוכחי הוא כ-40 יום.



2. מספר המקרים הפעילים יורד כבר חמישה ימים, ונראה כי קצב הירידה הולך ומתגבר.

3.  מספר המקרים הקשים במגמת ירידה כבר שבוע.

4. שיעור המקרים הקשים מהמקרים הפעילים במגמת ירידה קלה. כרגע עומד על 1.5%



5. גם שיעור המונשמים מתוך המקרים הפעילים ירד קלות לכ- 1.2-1.3%

6. שיעור התמותה הגיע כבר ל 1.3%

7. שיעור התמותה מתוך המקרים הקשים המצטברים ממשיך לעלות, וכבר הגיע לכ-45%


8. אחוז החיוביים מתוך הבדיקות שהושלמו במגמת ירידה.

ייתכן שזה בגלל שהתחילו לבדוק בבתי אבות אוכלוסיות שלמות, כשלפני כן בדקו רק אנשים עם סימפטומים.

הערת המערכת: עקרונית, כל המדדים, מלבד העלייה בשיעור התמותה מתוך כלל המקרים ומתוך המקרים הקשים, מצביעים על בלימה והתייצבות. העלייה בשיעורי התמותה קשורה כמובן לאוכלוסיות הנמצאות בסיכון מוגבר.  יש אמנם שיפור בהתנהלות של בתי האבות עם המינוי של פרופ’ רוני גמזו והתכנית שפורסמה השבוע, אך עדיין צריך לזכור שיש עוד לא מעט אנשים בקהילה הנמצאים בסיכון מוגבר ויש צורך ליצר תכנית הגנה שתכלול הגדרות מדוייקות של מי שייך לקבוצת הסיכון, ומערב פרו-אקטיבי של קופות החולים על המבוטחים שלהם הנמנים על קבוצות הסיכון אחר אנשים אלה, במטרה לוודא שמירת הנחיות, בדיקות בהתאם לצורך ומתן מענה טיפולי מהיר במקרה הצורך.  

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

דו”ח ה-CDC לגבי תסמיני הלונג-קוביד

דו”ח ה-CDC לגבי תסמיני הלונג-קוביד

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|01/04/2024

דו”ח חדש של ה-CDC מתאר בפירוט את התסמינים של לונג-קוביד בקרב קבוצה של חיוביים לקורונה בהשוואה לאלו השליליים לקורונה עם תסמיני דמוי-קורונה כביקורת. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן