Sarcoma

ל-mifamurtide (מפקט) עשוי להיות תפקיד בטיפול באוסטיאופורוזיס הנגרמת מכימותרפיה בילדים עם אוסטאוסרקומה (Curr Cancer Drug Targets )

מחקר חדש מה- Curr Cancer Drug Targets מצביע על כך של- mifamurtide (מפקט( עשוי להיות תפקיד בטיפול באוסטיאופורוזיס הנגרמת מכימותרפיה בילדים עם אוסטאוסרקומה (OS) .

ברקע מסבירים המחברים שאוסטאוסרקומה היא ממאירות העצם השכיחה ביותר בילדים ומתבגרים צעירים. הם מוסיפים כי בשורדים בטווח הארוך מ- OS יש שכיחות גבוהה של אוסטיאופורוזיס ושברים ומציינים שהטיפול האימונומודולאטורי במיפאמורטיד אשר מווסת פעילות מקרופאג’ים משפר תוצאות המחלה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את מקומו של מיפאמורטיד על מרכיב המקרופאג’ים של העצם, האוסטיאוקלסטים, במהלך טיפול כימותרפי בילדים עם אוסטיאוסרקומה.

החוקרים השיגו אוסטיאוקלסטים מתוך תאי דם היקפי של תורמים בריאים שנאספו עם נוכחות וללא נוכחות של מיפאמורטיד. בנוסף, תרביות אוסטיאוקלסטים נאספו מחולי אוסטיאוסרקומה, בתחילה ובמהלך הכימותרפיה, עם וללא מיפראמורטיד.

נעשו אנליזות על מס’ ביו מרקרים לרבות Pro-osteoporotic tartrate-resistant acid phosphatase (TRAP), phosphokinase-β-2 (PKCβ2), vanilloid receptor type 1 (TRPV1), and anti-osteoporotic cannabinoid receptor type 2 (CB2) תוך שימוש בביומולקולר (qPCR) , בביוכמיקל, ובדיקה מורפולוגית.

החוקרים מדווחים שאוסטיאוקלסטים ממטופלים עם OS הראו עלייה של TRAP וירידה ב-CB2 עבור אוסטאקלסטים מתורמים בריאים. פעילות יתר של אוסטאוקלסט זה שכיחה יותר באוסטאלקסטים ממטופלי אוסטאוסרקומה במהלך כימותרפיה. מיפאמורטיד הפחית TRAP פרו-אוסטאופורוטי, PKCβ2, רמות TRPV1 ועלייה ב-CB2 ב-OC מתורמים בריאים.

מעבר לכך, אפקטים הנגרמים מכימותרפיה על סמני ספיגה חוזרת של העצם חזרו לקדמותם באוסטאקלסטים של מטופלי אוסטאוסרקומה שנחשפו לכימותרפיה ומיפאמורטיד.

החוקרים מסכמים כי הממצאים מצביעים על כך שלמיפאמורטיד עשוי להיות תפקיד נוגד ספיגה חוזרת באוסטיאופורוזיס הנגרמת מכימותרפיה בילדים עם אוסטאוסרקומה.

Curr Cancer Drug Targets. 2016 Dec 15. [Epub ahead of print]

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה