Safety & Risk Management

מנהל המזון והתרופות האמריקאי מפרסם הנחיות בטיחות למניעת פריצת אש בניתוחים (מתוך הודעת ה –FDA)

FDA

למנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) ממשיכים להגיע דיווחים אודות התפרצויות אש במהלך ניתוח, העלולות להוביל לכוויות, פציעות חמורות אחרות, השחתה ותמותה. התלקחויות אלו ברובן ניתנות למניעה.

בהצהרה מטעם הסוכנות ממליצים המומחים גישות להפחתת הסיכון להתלקחויות במהלך ניתוחים, כולל שימוש בטוח בציוד רפואי ומוצרים המשמשים לעיתים קרובות בפרוצדורות כירורגיות.

מרבית ההתלקחויות במהלך ניתוחים מתרחשות בסביבות עתירות-חמצן, דוגמת מתן טיפול בחמצן לחולה בחדר ניתוח. מערכת אספקת חמצן פתוחה, דוגמת קנולה נזאלית או מסיכה, מלווה בסיכון מוגבר להתלקחות, בהשוואה למערכת סגורה, דוגמת מסיכה לרינגאלית או צינור הנשמה.

להפחתת הסיכון להתלקחויות במהלך ניתוחים, אנשי הסוכנות מסבירים כי על אנשי צוות רפואי, המבצעים פרוצדורות כירורגיות, להשלים הדרכה אודות גורמים המעלים את הסיכון להתלקחויות בניתוח, כמו גם ללמוד כיצד להתמודד במקרה של שריפה. הדרכה זו תתבצע בתרגולות אש תקופתיות, הדרכה כיצד להשתמש במטפי כיבוי אש ופרוצדורות פינוי.

הסוכנות ממליצה כי הצוות ישלים הערכת סיכון התלקחות בתחילת כל פרוצדורה ניתוחית ויבטיח תקשורת בין המרדים המספק את התרופות בגז, המנתח השולט במקור ההצתה ואנשי הצוות בחדר הניתוח המשתמשים בתכשירים מקומיים לעור וסדינים.

עוד ממליצים אנשי הסוכנות על סדרת פעולות לעידוד שימוש בטוח בחומרים מחמצנים, כולל קביעת הצורך של המטופל בתוספת חמצן. במידה ונדרש טיפול בחמצן, בפרט בניתוחים של הראש, צוואר, או חזה עליון, הסוכנות מציעה כי ריכוז החמצן יותאם למינימום הנדרש, במקום שמירה על ריוויון חמצן הולם. במידת האפשר, עדיף להשתמש במערכת מתן חמצן סגורה. כאשר משתמשים במערכת מתן פתוחה, הסוכנות קובעת כי יש לנקוט באמצעי זהירות נוספים להימנעות מחשיפה לחמצן וגזים דליקים משדה הניתוח, דוגמת טכניקות שימוש בסדינים להימנעות מהצטברות חמצן בשדה הניתוח.

להבטחת שימוש בטוח בכל הציוד העשוי לשמש כמקור הצתה, להלן הצעות נוספות מטעם הסוכנות:

·       יש לשקול חלופות למקור הצתה לניתוחים באזור הראש, צוואר וחזה עליון, אם ניתן ריכוז חמצן גבוה (מעל 30%).

·       במידה וחובה להשתמש במקור הצתה, יש להיות מודעים לכך שבטוח יותר לאפשר זמן לריכוז החמצן בחדר לרדת לפני שימוש במקור זה. לעיתים נדרשות מספר דקות לירידה בריכוז החמצן באזור, גם לאחר הפסקת הגז או הפחתת ריכוז.

·       יש לבחון את כל הציוד לעדות לכשל לפני שימוש ואין להשתמש בציוד פגום.

·       מעבר לשימוש כמקור הצתה, השימוש באנרגיה חד-קוטבית עשוי להוביל ישירות לכוויות לא-מכוונות למטופל. במידה ונעשה שימוש במכשיר זה, אין להפעילו סמוך או במגע עם ציוד אחר; יש להשתמש במערכת ניטור אלקטרודה; יש לשמור על קצה הצורב נקי וללא שרף או רקמה.

·       כאשר מקור ההצתה אינו בשימוש, מכשיר צריבה חשמליים, מקורות אור פיבראופטיים ולייזרים, ימוקמו באזור ייעודי רחוק מהמטופל, עם הגנה סביבתית.

·       יש להיות מודעים לכך שמוצרים המייצרים חום, דוגמת מקדחות, עשויים גם לשמש כמקור הצתה אפשרי.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי מספק את העצות הבאות להבטחת שימוש בטוח בפריטים באתר הניתוח, העשויים לשמש כמקור דלק:

·       יש לאפשר זמן ייבוש מספק. יש למנוע מתכשירים אנטי-ספטיים על-בסיס אלכוהול במהלך הכנת העור ולבחון נוכחות קרם לחות.

·       יש להשתמש באפליקטור בגודל המתאם לאתר הניתוח. לדוגמא, אין להשתמש באפליקטורים גדולים במקרים המערבים את הראש והצוואר.

·       יש להיות מודעים לכך שפריטים אחרים באתר הניתוח עשויים לשמש כמקור לדלק, כולל מוצרים העשויים לכלול חמצן, דוגמת וילונות, מגבות, תחבושות וגזות למרות שטוענים שהם עמידים להתלקחות.

ה-FDA גם מציע לרופאים לתכנן ולתרגל את אופן ביצוע התלקחות בחדר ניתוח.

מתוך הודעת ה –FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • דיאטה עתירת-סיבים משחררת הורמון מדכא תאבון (Science Translational Medicine)

    דיאטה עתירת-סיבים משחררת הורמון מדכא תאבון (Science Translational Medicine)

    דיאטה עתירת סיבים משפיעה על המטבוליזם של המעי הדק ומעודדת שחרור הורמון מעי מדכא-תאבון, PYY (או Peptide Tyrosine Tyrosine), יותר מדיאטה דלת-סיבים, זאת ללא תלות בהרכב המזון, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Science Translational Medicine. החוקרים בחנו את ההשפעה של דיאטה דלת סיבים ועתירת סיבים על שחרור הורמוני מערכת עיכול, כולל PYY ו-GLP-1. […]

  • חשיפה לזיהום אוויר לפני לידה מלווה בסיכון מוגבר לשיתוק מוחין (JAMA Netw Open)

    חשיפה לזיהום אוויר לפני לידה מלווה בסיכון מוגבר לשיתוק מוחין (JAMA Netw Open)

    חשיפה לפני הלידה לחומר חלקיקי בקוטר של עד 2.5 מיקרומטר מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של שיתוק מוחין בצאצא, כך מדווחים חוקרים מקנדה במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הקשר בין חשיפה לפני הלידה למזהמים באוויר ובין הסיכון לשיתוק מוחין בלמעלה ממיליון לידות במועד באונטריו, קנדה, בין 2002 ועד 2017. חשיפה לפני […]

  • חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מעלה את הסיכון לכאב כרוני בנשים בצבא (JAMA Netw Open)

    חשיפה לשדה קרב מלווה בסיכון מוגבר לכאב כרוני בקרב נשים בשירות פעיל בצבא ארצות הברית ובנות זוג של אנשי צבא בשירות פעיל, כאשר מצב סוציו-אקונומי נמוך והפרעות פסיכיאטריות מעלות עוד יותר את הסיכון לכאב כרוני, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. החוקרים בחנו את הנתונים ממערכת Military Health System לזיהוי אבחנות של […]

  • הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    הקלה דומה בכאב עם TENS או אופיואידים לאחר ניתוח כיס מרה (Eur J Pain)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת European Journal of Pain עולה כי טיפול ב-TENS (או Transcutaneous Electrical Nerve Stimulation) בתדירות גבוהה ועצימות גבוהה הוביל להקלה דומה בכאב לאחר ניתוח לפרוסוקפי לכריתת כיס מרה כמו טיפול תוך-ורידי באופיואידים. מדגם המחקר כלל 163 חולים שעברו כריתת כיס מרה בגישה לפרוסקופית בשני מרכזים בשבדיה בין השנים 2019 ו-2023. חולים […]

  • טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

    במאמר שפורסם בכתב העת Anesthesiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Vocacapsaicin במהלך ניתוח בוהן קלובה (Hallux Valgus) מפחית כאב ושימוש באופיואידים במהלך 96 השעות הראשונות לאחר-ניתוח, ללא רעילות מקומית או סיסטמית. החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל 147 חולים שעברו ניתוח בוהן קלובה. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת 14 מ”ל של Vocacapsaicin […]

  • ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים סביב הניתוח (J Arthroplasty)

    ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים סביב הניתוח (J Arthroplasty)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Arthroplasty דווח על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ניתוח רובוטי להחלפה מלאה של מפרק הירך מלווה בעלויות טיפול גבוהות יותר וסיכון מוגבר לסיבוכים ניתוחיים, כולל שבר סביב מפרק תותב ועירויים, בהשוואה לניתוח קונבנציונאלי להחלפת מפרק הירך. החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל נתונים אודות כ-1.2 מיליון חולים (גיל […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה