Safety & Risk Management

בניסוי קליני שנערך בצרפת שבחן בטיחות תרופה חדשה הפועלת על המערכת האנדוקנבואידית במוח מת אחד המשתתפים ושלושה סובלים מזק מוחי בלתי הפיך (הארץ)

מוח גירוי חשמלי

מחקר קליני שהתקיים בצרפת ושנועד לבדוק בטיחות תרופה חדשה הפועלת על מערכת האנדוקנבואידית במוח הופסק לאחר שאחד המשתתפים מת לאחר נטילת התרופה וקיים חשש ששלושה משתתפים נוספים סובלים נזק מוחי בלתי הפיך.

הניסוי נערך בקרב 90 גברים בגילים 28-49, בריאים שהתנדבו להשתתף בניסוי שמטרתו כאמור הייתה לבחון את בטיחות התרופה.

המחקר נערך ע”י חברת ביוטריאל , אשר ביצעה אותו עבור חברת התרופות הפורטוגזית, ביאל. התרופה כבר נוסתה על בעלי חיים ושימפנזים.

במסיבת עיתונאים שכינסה שרת הבריאות הצרפתית צוין שמדובר באירוע נדיר וחריג שייבדק לעומק ע”י המשרד.

לדיווח ב”הארץ”

הערת המערכת: העובדה שהתרופה לא נמצאה כגורמת נזק לבעלי חיים ושימפנזים צריכה כמובן להטריד את כל מי שעוסק במחקרים וניסויים קליניים של תרופות וטכנולוגיות חדשות. בוויכוחים בין המתנגדים לניסויים על בעלי חיים זאת הרי התשובה הקבועה של אלה התומכים: שלא ניתן לבדוק תרופה על בני אדם לפני שנוסתה על בעלי חיים בכדי להבטיח בטיחותה… כדאי בהקשר זה לזכור שתרופות שניסו ל”התעסק” עם המערכת האנדוקנבואידית (אקומפליה של סאנופי למשל) הוצאו בסופו של דבר מהשוק. כך שיכול להיות שבתרופות הפועלות על מנגנונים מוחיים ניתן פחות לסמוך על העובדה שהם נוסו כבר בבעלי חיים. ויחד עם זאת צריך לזכור שמדובר באמת באירוע חריג ונדיר מאוד.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה