Safety & Risk Management

אנליזה רחבת היקף תומכת בבטיחות החיסונים הנפוצים (Pediatrics)

אנליזה רחבת היקף המתפרסמת השבוע ב-Pediatrics תומכת בבטיחות של מתן חיסונים. החוקרים סרקו למעלה מ-20,000 מחקרים ולבסוף ניתחו נתונים מתוך 67 מחקרים שעברו את הקריטריונים להכללה (בעיקר איכות מחקרית).

החוקרים התמקדו בנתוני תופעות הלוואי של חיסונים נפוצים לילדים לרבות צהבת A ו-B, שפעת, פוליו, דלקת קרום המוח, אבעבועות רוח ותרכיב החיסון המשולש נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR).

תופעות הלוואי הרציניות שנמצאו היו נדירות, והחוקרים מסכמים כי אין ספק שהתועלת הנלווית למתן החיסונים גבוהה יותר מהסיכון הקטן לתופעות לוואי רציניות.

מרבית תופעות הלוואי שדווחו היו קשורות לאלרגיות עוריות, אדמומיות, הפרעות במערכת העיכול וכד’ והיו בדר”כ חולפות וקלות. לא נמצא קשר בין חיסונים לאוטיזם או סרטן.

לגבי חיסון ה-MMR,  החוקרים מדווחים כי נמצאו עדויות לקשר לדלקת קרום המוח וחצבת, אולם מימצא זה היה קיים רק בקרב ילדים עם מערכת חיסון מוחלשת.  נמצא גם קשר להופעת חום וכאבי פרקים, אולם כאמור לא נמצא קשר בין החיסון לסיכון מוגבר לאוטיזם.

החוקרים מציינים כי לשני החיסונים נגד נגיף הרוטה , הרוטטק והרוטריקס, נמצא קשר לתופעת לוואי נדירה (1.5 ל5 מקרים לכל 100 אלף מנות חיסון ) של פגיעה במעי . 

Pediatrics; originally published online July 1, 2014  (המאמר המלא, חופשי)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה